لوستر و آويز داخلي

از زندگي بايد لذت ببري

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

لوستر و آويز داخلي

۱۳۰ بازديد

لوسترهاس سقفي يكي از انواع چراغ هايي هستند كه امروزه كاربرد گسترده اي در طراحي دكوراسيون محيط هاي مختلف پيدا كرده اند. اين محصول به دليل داشتن شكل ظاهري زيبا مي توانند علاوه بر تامين نور در  زيبايي محيط نيز موثر باشد.
چراغ آويز بالاي اپن آشپزخانه در صورتي كه در محيط منزل خود نياز به نورپردازي سقفي داريد، مي توانيد از انواع چراغ هاي سقفي مدرن، كلاسيك، فانتزي يا غيره استفاده نماييد. لوستر ها نيز داراي تنوع بالايي مي باشند و در مدل هاي كريستالي، كلاسيك، مدرن و غيره توليد مي شوند. بنابراين دست شما در انتخاب اين چراغ ها براي فضاهاي داخلي منزل باز است. اين محصولات در مدل هاي مختلف با توان هاي مختلف توليد شده اند. مشتريان مي توانند متناسب با نياز خود يكي از اين چراغ ها را انتخاب نمايند. همانطور كه مي دانيد از المان هاي موثر در زيبايي محيط عنصر روشنايي مي باشد كه با به كار بردن انواع مختلف چراغ زيبايي و نماي منزل يا محل كار محيط دگرگون مي شود.
چراغ هاي آويز فانتزيآويز جز المان هاي اصلي روشنايي در يك فضا محسوب مي شوند و جلوه خاصي را به محيط شما مي بخشند. اين چراغ ها داراي تنوع در مدل هستند و كاربري گسترده اي دارند. به طور مثال شما در منزل خود براي تامين روشنايي اصلي و مركزي مي توانيد از انواع لوستر استفاده نماييد كه نور مورد نياز شما را تامين كند و يك المان جذاب و تزئيني نيز محسوب مي شود. پس شما بايد ابتدا هدف خود را از روشنايي سقفي مشخص كنيد تا متناسب با آن هدف آويز سقفي مورد نظرتان را انتخاب نماييد. نكته ديگري كه در خريد محصول بايد به آن توجه شود اندازه آن است. اين ابعاد و اندازه كاملا بستگي به فضايي دارد كه براي روشنايي آن از اين نوع چراغ استفاده مي نماييد. به طور مثال براي انتخاب تعداد شاخه ها حتما بايد به مساحت و ارتفاع فضا توجه داشته باشيد. براي محيط هاي كوچك تر از نوع شاخه كمتر استفاده نماييد.
در گذشته استفاده از چراغ هاي قديمي و پر مصرف رايج بوده است. امروزه از آنجا كه صرفه جويي در مصرف برق اهميت بيشتري يافته است. بنابراين افراد به دنبال استفاده از چراغ هايي هستند كه ضمن تامين نور محيط و ايجاد فضايي زيبا در عين حال مصرف انرژي كمي نيز داشته باشند. در همين راستا چراغ هايي وارد بازار شده اند كه در ساختمان داخلي آنها از لامپ هاي ال اي دي يا لامپ هاي SMD و COB استفاده شده است. در توليد آنها سعي شده است از مصرف انرژي كاسته شود و به كارايي محصول افزوده گردد. امروزه انواع چراغ آويز داخلي نيز يا با تكنولوژي هاي LED تهيه مي شوند. شما مي توانيد لامپ مورد نظرتان را روي سرپيچ اين چراغ ها استفاده نماييد. 
چراغ آويز داخلي دكوراتيوامروزه براي نورپردازي قسمت هاي مختلف يك خانه از چراغ هاي متفاوتي با كاربري هاي گوناگون استفاده مي شود. به طور مثال گاهي لازم است علاوه بر استفاده از چراغ هاي سقفي و ديواري از چراغ آويز نيز استفاده كرد. اين گونه نه تنها جلوه بيشتري به فضا مي بخشيد نور را تا سطح پايين تري هدايت مي كنيد. از چراغ آويز معمولا در محيط هايي استفاده مي شود كه نياز است نور به اجسام نزديك تر باشد و يا اينكه در صورتي كه امكان استفاده از چراغ هاي سقفي و يا چراغ هاي ديواركوب وجود ندارد مي توان آويزهاي دكوراتيو يا فانتزي را به كار برد. چراغهاي آويز داخل ساختماني مدل هاي مختلفي اعم از  1. انواع چراغ دكوراتيو يا فانتزي 2. انواع آويز اداري يا داخل ساختماني 3. انواع چراغ هاي آويز حياطي و پاركي دارند.
به طور كلي در زمان انتخاب و خريد روشنايي سقفي شما بايد سبك و دكوراسيون فضا را در نظر داشته باشيد. به طور مثال انواع مدرن و اسپرت آن معمولا روشنايي كمتري دارند و در فضاهايي كه به نور كمتر و دكوراتيو تر نياز است به كار روند. ولي اگر شما قرار است در يك محيط همانند يك پذيرايي مجلل و لوكس از آويز مناسب استفاده نماييد، آويزه هاي كريستالي يا چوبي را به شما پيشنهاد مي كنيم. علاوه بر تامين روشنايي در زيبايي فضاي شما موثر هستند.
چراغ هاي آويز SMDبه طور كلي آويز دكوراتيو ، فانتزي و غيره از سه قسمت مختلف ساخته شده اند. يك بخش پايه كه معمولا فلزي است و قابليت نصب روي سقف ها يا سطوح مختلف را دارد. در استفاده از پايه ها بايد به اين نكته توجه نمود كه اتصال محكم آنها روي سطح مورد نظر اهميت دارد. بخش ديگري از چراغ هاي آويز را زنجير يا بندهاي اتصال دهنده تشكيل مي دهد كه اين بندها از يك طرف به چراغ و از طرف ديگر به پايه متصل مي شوند و مي توانند چراغ را نگه دارند. بخش آخر محصول مجموعه حباب و لامپ هاي آن است كه داراي اشكال متفاوتي مي باشند و مشتريان مي توانند متناسب با نياز خود يكي از اين مدل ها را انتخاب نمايند.
چراغ آويز داخلياين محصولات در طرح و مدل هاي جالب و مختلفي ساخته مي شوند كه انتخاب آنها به مشتريان و محلي كه قرار است از اين چراغ استفاده نمايند بستگي دارد. استفاده از انواع روشنايي مصنوعي در محيط هاي داخلي تكميل كننده روشنايي هاي عمومي هستند و در واقع مي توان با انتخاب چراغ مناسب علاوه بر تامين نور محيط به زيبا شدن آن فضا نيز كمك كرد. البته در استفاده از چراغ هاي آويز داخلي بايد به اين نكته توجه نمود كه در محل هايي با سقف كوتاه استفاده از چراغ هاي سقفي آويز توصيه نمي شود. پس هنگام انتخاب آنها دقت فرماييد.
چراغ هاي آويز داخلي دكوراتيونكته ديگر در انتخاب رنگ و مدل لوستر يا آويز است كه بايد با ساير المان هاي محيط شما هماهنگ باشد. بنابراين ابتدا بايد در هنگام خريد، نوع و رنگ محصول را بدرستي انتخاب نماييد تا حتي اگر مبلمان و پرده خانه را عوض كرديد نيازي به تعويض چراغ هاي سقفي و آويز نباشد. توجه به ارتفاع و بلندي آويز نيز نكته خيلي مهمي در انتخاب اين المان زيبا مي باشد. به طور مثال اگر سقف بلندي داريد بهتر است از لوستر هاي چند طبقه و شاخه دار تر استفاده نماييد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.