فرش آشپزخانه

از زندگي بايد لذت ببري

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

فرش آشپزخانه

۲۸ بازديد

براي چيدمان دكوراسيون آشپزخانه از اجزاي مختلفي استفاده مي شود كه هركدام تاثير بسزايي در زيبايي اين فضا دارند. وجود فرش ها مي تواند يكي از مهم ترين فاكتور هاي جذاب در اين فضا باشد كه عضو لازم و اجباري در آشپزخانه ها نيستند ولي بعضي از خانواده ‌ها تصميم مي ‌گيرند كه در آشپزخانه خود با توجه به سليقه شخصي از فرش و گليم استفاده كنند.

خريد فرش آشپزخانه
 بيشتر ايراني ها در آشپزخانه از فرش استفاده مي كنند و آشپزخانه‌ هاي ايراني طوري چيده شده اند كه با حضور فرش ها زيبا تر مي شوند و اگر تصميم گرفتيد كه براي آشپزخانه خود فرش خريداري كنيد، بايد طرح و رنگ و همچنين سبك فرشي كه خريداري مي كنيد با سبك كلي دكوراسيون خانه هماهنگي داشته باشد و از نظر جنس كيفيت خوبي داشته باشد كه هم باعث زيباتر شدن فضاي آشپزخانه شما شود و هم شست‌وشوي آن برايتان راحت‌تر باشد.
 با توجه به اين كه آشپزخانه‌ها فضايي هستند كه در آن مدام با غذا سر و كار داريد، بهتر است در اين قسمت از فرشي استفاده كنيد كه شستشوي آن راحت تر باشد و با چند بار شستشو ظاهر خود را از دست ندهد.
حتما بخوانيد: مناسب ترين فرش ها و قاليچه ها براي زير ميز غذا خوري
 
فرش مناسب ابعاد آشپزخانهدر ضمن بايد فرش كه خريداري مي كنيد با توجه به ابعاد آشپزخانه شما خريداري شود و نه خيلي بزرگتر و نه خيلي كوچكتر باشد و بهتر است براي آشپزخانه خود فرش هاي ماشيني خريداري كنيد، چون فرش هاي ماشيني خيلي راحت‌تر شستشو مي شوند و به طور كلي شستشوي فرش هاي ماشيني از فرش‌هاي دستباف راحت تر هستند.
 در انتخاب رنگ فرش آشپزخانه نيز دقت زياد داشته باشيد زيرا رنگ فرش بايد حتما متناسب با رنگ دكوراسيون آشپزخانه باشد و آشپزخانه فضايي است كه با وسايل مختلف زيادي سر و كار دارد و بيشترين رفت و آمد در اين قسمت صورت مي‌گيرد، پس بايد رنگ فرش آشپزخانه خيلي روشن نباشد تا مدام كثيف نشود و نياز به شستشو پيدا كند.
 در قسمت آشپزخانه در خيلي از خانه ها، به جاي فرش از گليم استفاده مي كنند، مخصوصا خانواده هاي ايراني كه علاقه زيادي به استفاده از گليم ها دارند و طرح هاي مختلف گليم هاي ايراني آنقدر جذاب است كه هر بيننده اي را به خود جذب مي كند و شما مي توانيد از اين گليم ها را در ابعاد مختلف در آشپزخانه خود استفاده كنيد.
 همچنين مي توانيد از فرش هاي فانتزي هم در اين فضا استفاده كنيد كه تمام اين ها مطابق با سليقه شما خواهد بود و بهتر است فرشي براي آشپزخانه انتخاب كنيد كه با هندسه آشپزخانه هماهنگي داشته باشد. اگر آشپزخانه شما مستطيلي است مي توانيد از فرش هاي باريكتر كه طول بيشتري دارند استفاده كنيد.
 
 
بهترين مدل فرش آشپزخانه+نمونهبهترين مدل فرش آشپزخانه+نمونه

 
بهترين مدل فرش آشپزخانه+نمونهبهترين مدل فرش آشپزخانه+نمونه

 
 
 فرش آشپزخانه جهيزيه عروسفرش جهيزيه آشپزخانه عروس مي تواند در رنگ هاي شاد انتخاب شود و مي توانيد براي فرش آشپزخانه تازه عروس ها از فرش هايي كه در طرح هاي پاركت توليد شده‌اند هم استفاده كنيد كه معمولاً در آنها از رنگ هاي گرم استفاده شده است.
 با توجه به نياز بازار و تنوع سليقه ها، طراحان و توليدكنندگان فرش، مدل فرش هاي مختلفي را در بازار عرضه مي كنند كه شما مي توانيد براي جهيزيه عروس از مدل فرش جهيزيه جديد عروس استفاده كنيد و در بعضي از مدل هاي تازه، علاوه بر طرح هاي جذابي كه مشاهده مي كنيد، از طرح هاي سه بعدي و عمق دار دار نيز استفاده شده كه مي تواند جلوه بسيار چشم‌نوازي را در فضاي آشپزخانه شما ايجاد كند.
 
ويژگي هاي فرش مناسب آشپزخانهفرش هايي كه تراكم بالاتري دارند را براي آشپزخانه خود انتخاب كنيد. بهتر است فرش يا گليمي كه در قسمت آشپزخانه استفاده مي ‌شود از آن دسته فرش هايي نباشد كه خرده هاي نان و آشغال ها و يا شكر و نمك و موارد اين چنيني كه در آشپزخانه زياد است داخل بافت فرش برود و از آن بيرون نيايد، به همين علت بهتر است فرش را طوري انتخاب كنيد كه مشكلات از اين قبيل براي آن ها پيش نيايد.
 پس در نتيجه براي خريد فرش آشپزخانه دقت داشته باشيد كه فرش بايد از نظر سبك كاملا مطابق با سبك دكوراسيون آشپزخانه باشد. به طور مثال اگر دكوراسيون آشپزخانه شما مدرن است، نمي توانيد از فرش هاي سنگين و اصيل ايراني كه تنوع رنگ بالايي دارند استفاده كنيد و اين عدم تناسب باعث مي شود كه فضا زيبا به نظر نرسد. علاوه بر آن بايد رنگ فرش آشپزخانه شما با رنگ دكوراسيون هماهنگي داشته باشد و يا در هارموني با ساير رنگ ها باشد تا فضاي زيباتري را به آشپزخانه شما ببخشد.
اگر آشپزخانه بزرگي داريد و تصميم داريد در آشپزخانه از ميز ناهارخوري استفاده كنيد بهتر است ابعاد فرش به گونه‌اي باشد كه زير كل ميز ناهارخوري به همراه صندلي‌ها را فرا بگيرد.
 اگر كفپوش آشپزخانه شما به نوعي است كه فرش روي آن ليز مي خورد، بهتر است در زير فرش از قالب هايي كه امروز در بازار عرضه مي‌شوند استفاده كنيد تا جلوي سر خوردن فرش روي كفپوش گرفته شود تا از خطرات احتمالي هنگام تردد در آشپزخانه جلوگيري شود. مخصوصا كه تردد در آشپزخانه معمولاً با وسايل خوراكي، شكستني و غيره همراه است و مي‌تواند خطرات زيادي به همراه داشته باشد و توجه به اين نكات ريز مي تواند علاوه بر داشتن يك خانه زيبا شما را از هر نوع آسيب مصون بدارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.