يخچال فريزر سايد باي سايدي بخريد

از زندگي بايد لذت ببري

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

يخچال فريزر سايد باي سايدي بخريد

۱۹۶ بازديد

علاوه بر سايز يخچال، عوامل ديگري نيز باعث افزايش مصرف انرژي يخچال فريزر سايد باي سايد مي شود. اگر در هنگام خريد اين فاكتورها را در نظر بگيريم، مطمئناً در خريد يخچال سايد باي سايد ارزان مي توانيم انتخاب درستي داشته باشيم. در اينجا به برخي از عواملي كه در افزايش يا كاهش مصرف انرژي نقش دارند، اشاره مي كنيم.
سيستم يخ زدايي خودكاريكي از مشكلاتي كه باعث افزايش چشمگير مصرف انرژي مي شود، سرمازدگي ناشي از دماي بالا بر روي بسته بندي مواد غذايي و يا در جداره هاي داخلي فريزر است. يخچال و فريزرهايي كه در كنار هم قرار گرفته اند معمولاً عملكرد ضد برفك دارند كه معمولاً به برق زيادي نياز دارند. اما برخي از شركت هاي تبريد از سيستم هاي يخ زدايي سايد باي سايد در محصولات خود استفاده مي كنند. اين سيستم در صورت وقوع هر يخ زدايي را به طور خودكار يخ زدايي مي كند و در نتيجه مصرف انرژي از يخچال به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.
كولر آب و بارالبته يكي از مهمترين چيزهايي كه مي توانيد از يخچال فريزر انتظار داشته باشيد خنك نگه داشتن آب است. يعني بطري هاي آب را داخل يخچال مي گذاريم تا در مواقع نياز آب سرد بنوشيم. خوب، هر بار كه از آب استفاده مي كنيم بايد در يخچال را باز كنيم. حال تصور كنيد كه تعداد اعضاي خانواده چهار نفر باشد. با يك نگاه متوجه مي شويم كه تعداد دفعاتي كه اعضاي خانواده در بطري را براي بيرون آوردن آب از يخچال باز مي كنند كم نيست! و همين باز و بسته شدن مكرر در يخچال باعث افزايش مصرف انرژي مي شود.به اين ترتيب يخچال هاي سايد باي سايد با بار تعبيه شده (محفظه كوچكي از يخچال كه براي باز كردن يخچال مي توان به آن دسترسي داشت) و كولر آبي مقدار قابل توجهي در مصرف انرژي صرفه جويي مي كنند. . كافي است چمدان خود را باز كنيد و بطري آب يا هر وسيله ديگري را كه در يخچال گذاشته ايد بيرون بياوريد. در ضمن در صورت وجود كولر آبي نيازي به بازكردن آن در يخچال و افزايش انرژي نيست.
حالت اكو يا تعطيلاتيكي ديگر از مواردي كه بايد در نظر داشت يخچال هايي است كه حالت هاي Eco يا Holiday دارند. اين حالت ها به صرفه جويي در مصرف انرژي در زماني كه يخچال اغلب استفاده نمي شود كمك مي كند. مثلاً شب ها و موقع خواب تعداد باز و بسته شدن در يخچال كمتر از زمان بيدار شدن و در روز است. علاوه بر اين، زماني كه در خانه يا مسافرت نيستيم، طبيعتاً استفاده از يخچال فريزر كمتر از زماني است كه در خانه هستيم. حالت هاي Eco يا Holiday به كاهش مصرف انرژي در اين زمان كمك مي كنند.
حتما بخوانيد: مقايسه 3 يخچال سايد باي سايد ايراني از ديدگاه مصرف كننده4. رنگ درب و جنس بدنه يخچال فريزر بسيار مهم استكنار هم
يكي از فاكتورهاي مهمي كه در خريد يخچال سايد باي سايد بايد به آن توجه كرد، رنگ كابينت و داخل آن است. يخچال و فريزر سايد باي سايد معمولا در سه رنگ استيل، تيتانيومي و سفيد موجود است. البته مي توانيد تعداد محدودي يخچال را در رنگ هاي مشكي، قرمز، صورتي و ... نيز مشاهده كنيد نكته مهم انتخاب يخچال مناسب سايد باي سايد با رنگ مناسب است.بديهي است كه يخچال هاي فولادي ضد زنگ در بين خريداران بسيار محبوب شده اند. شايد چون براق است. متاسفانه يكي از مشكلات اين يخچال ها اين است كه اثر انگشت و لكه روي در و بدنه آن باقي مي ماند. در اين صورت بايد مدام دستمال را تميز كرده و يخچال را تميز كنيد.البته برخي از توليدكنندگان اين مشكل را در كنار فولاد ضد زنگ يا فولاد ضد زنگ كه اثر انگشت را جذب نمي كند، حل كرده اند. مدل هاي ديگري نيز وجود دارد كه با كيت تميز كننده مخصوص استيل ضد زنگ در اختيار مشتريان قرار مي گيرد تا سايد باي سايد يخچال براق و زيبا شود.به ياد داشته باشيد كه مدل هاي ساخته شده از فولاد ضد زنگ با كيفيت بالا ديگر خاصيت مغناطيسي ندارند و نمي توان آنها را چسباند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.