راهنماي خريد و نصب لوستر

از زندگي بايد لذت ببري

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

راهنماي خريد و نصب لوستر

۱۲ بازديد

راهنماي نصب لوستر,اصول خريد و نصب لوستر

براي اتاق‌هايي كه د‌اراي سقف كوتاه هستند‌ از نصب لوستر و چراغ‌هاي آويزي خود‌د‌اري كنيد‌

 

در انتخاب هر وسيله رعايت نكاتي مورد نياز است. بهتر است در مورد نوع لوستري كه مي‌خواهيد بخريد، جايي كه مي‌خواهيد آن را نصب كنيد و ميزان نور مورد نياز اطلاعاتي جمع‌آوري كنيد.

در انتخاب هر وسيله رعايت نكاتي مورد نياز است. بهتر است در مورد نوع لوستري كه مي‌خواهيد بخريد، جايي كه مي‌خواهيد آن را نصب كنيد و ميزان نور مورد نياز اطلاعاتي جمع آوري كنيد. در همين راستا اگر شما نيز قصد داريد لوستري مناسب براي فضاي مورد نظرتان در خانه تهيه كنيد ابتدا پيش از هر كار موارد زير را مورد توجه قرار دهيد:


كدام اتاق نياز به لوستر دارد؟
از آنجايي كه هر فضايي ميزان مشخصي از نور را نياز دارد، آويختن لوسترهايي با شاخه‌هاي متعدد و در نتيجه لامپ‌هاي زيادتر از آن مقدار مورد نياز نه تنها غيرضروري بلكه مازاد است بنابراين مجبور خواهيد بود لامپ برخي از شاخه‌ها را خاموش كنيد كه اين موضوع از زيبايي لوستر شما مي‌كاهد.

بهتر است براي اتا‌ق‌هاي كوچك‌تر لوستر‌هايي با شاخه‌هاي كمتر را انتخاب كنيد. تعيين محل نصب لوستر نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا انتخاب محل نامناسب مي‌تواند نه تنها تركيب اتاق را به هم بزند بلكه باعث شود زيبايي و ارزش لوستر نيز به چشم نيايد.

اگر لوستر را در اتاق پذيرايي و براي روشن كردن مبلمان استيل به كار مي‌بريد، اطمينان حاصل كنيد كه شعاع‌هاي نور حاصل از آن تمام قطعات مبلمان را در برگرفته و به يك ميزان روشن كند.

خانه شما سنتي است يا مدرن؟
همان طور كه به هنگام انتخاب لوازم دكوراسيون هماهنگي آنها به لحاظ مدل و سبك را در نظر مي‌گيريد در هنگام خريد لوستر نيز اين موضوع را بايد مورد توجه قرار دهيد. به عنوان مثال در يك فضاي كاملا سنتي، آويختن لوستر مدرن با آويزهاي كريستالي كاري نامناسب بوده و به لحاظ دكوراسيوني محيطي ناهماهنگ را سبب مي‌شود.

* وسعت فضا: از آنجايي كه هر فضايي ميزان مشخصي از نور را نياز دارد، آويختن لوسترهاي با شاخه‌هاي متعدد و در نتيجه لامپ‌هاي زيادتر از آن مقدار مورد نياز نه تنها غيرضروري بلكه مازاد است بنابراين مجبور خواهيد بود لامپ برخي از شاخه‌ها را خاموش كنيد.

آيا مي‌خواهيد روي ميز ناهارخوري لوستر آويزان كنيد؟
زماني كه قصد داريد لوستري را بالاي يك ميز ناهارخوري نصب كنيد، سعي كنيد ارتفاع آن را آنقدر پايين بياوريد كه تمام ظروف روي ميز و نيز غذاهاي چيده شده روي آن را به طور كامل روشن كند.

براي اتاق خواب لوستر مي‌خواهيد؟
استفاده از نور مستقيم و آويزان از سقف مانند لوستر چون باعث خيرگي چشم و آزار آن هنگام دراز كشيدن روي تخت مي‌شود براي اتاق خواب مناسب نيست. توصيه مي‌كنيم براي اين اتاق‌ها صرفا از نورهاي گرم و چراغ‌‌هايي با امكان تغيير شدت نور استفاده كنيد. ديواركوب‌ها و لامپ‌هاي‌ هالوژن براي اين محيط ها مناسب‌اند.

* مساحت سقف: در يك معماري معمولي وسعت سقف و كف يك فضا يكسان است ولي از آنجايي كه اين روزها كاربرد سقف‌هاي كاذب در حاشيه سقف اصلي بسيار رايج شده است، در واقع مقداري از مساحت اصلي كاسته شده و در نتيجه هنگام خريد لوستر مي‌بايست همان ميزان باقي مانده را به عنوان اندازه موجود ملاك قرار دهيد.

سقف شما كوتاه است يا بلند؟
براي اتاق‌هايي كه د‌اراي سقف كوتاه هستند‌ سعي كنيد از نصب لوستر و چراغ‌هاي آويزي خود‌د‌اري كنيد‌ چون اين گونه چراغ‌ها سقف را كوتاه‌تر نشان مي‌د‌هند‌ اما اگر تمايل به نصب لوستر داريد بهتر است از لوستر‌هاي سقفي استفاده كنيد.

* نورپردازي ثانويه: اغلب فضاها علاوه بر لوستر داراي منابع نورزاي ديگري همچون آباژور، چراغ هاي ديواركوب و در معماري امروزي هالوژن هاي واقع در سقف‌هاي كاذب يا اصلي هستند كه آنها نيز نقش نورپردازي محيط را برعهده دارند لذا در چنين شرايطي پيش از هرگونه اقدام جهت انتخاب لوستر و احياناً ديواركوب هاي آن بقيه منابع نورزاي موجود و يا حتي الامكان كاربرد منابع نورزاي ديگر را در نظر بگيريد.


لازم به ذكر است هرچه در فضا از منابع نورزاي متعددي استفاده شود، هم زيباتر خواهد بود و هم كاربردهاي گوناگوني را مي‌توان از آن فضا دريافت كرد به شرط آنكه انتخابي مناسب و صحيح انجام پذيرد.

نكته : در خانه هايي كه بر روي سقف‌هاي كاذب حاشيه و حتي بر روي سقف كاذب ميان سقف اصلي، چراغ‌هاي هالوژن و يا مانند آن تعبيه شده است، لوستر تنها جنبه زيبايي داشته و بيش از ميزان نوردهي به موارد ظاهري آن از جمله ابعاد، مدل، فرم و غيره نيز توجه كنيد.

نكته : امروزه ساخت فرم‌ها و شكل هاي هندسي در قالب سقف كاذب در ميان سقف اصلي به همراه تعداد زيادي چراغ هاي هالوژن بر روي آنها بسيار رايج شده است. غافل از آنكه اين قبيل سقف ها هم باعث شلوغ شدن فضا شده و هم ارتفاع ظاهري سقف اصلي را كاهش مي دهد. حال در نظر بگيريد اگر در ميان اين سفينه هاي گچي لوستري با ابعاد بزرگ و چندشاخه نيز آويخته شود، چه نتيجه اي حاصل خواهد شد. براي چنين موقعيتي لوسترهاي ظريف سقفي بهترين انتخاب محسوب مي شوند.

 

راهنماي خريد لوستر,خريد و نصب لوستر

ارتفاع سقف يكي از تعيين كننده ترين عوامل در انتخاب لوستر است


* ارتفاع سقف: ارتفاع سقف يكي از تعيين كننده ترين عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامي كه سقف محيط مورد نظر شما از حد معمول خيلي كوتاه تر باشد شما نمي توانيد از لوسترهاي آويز به خصوص از نوع آويز كريستال دار استفاده كنيد زيرا امكان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنكه محل آويختن لوستر به گونه اي باشد كه يا در بالاي ميز پذيرايي و يا ناهارخوري قرار گيرد ولي به طور كلي در شرايط عادي براي سقف هاي كوتاه بهترين انتخاب لوسترهاي به اصطلاح سقفي است.

* ابعاد لوستر: علاوه بر موضوع نورپردازي، تعداد شاخه ها و ميزان وات لامپ هاي مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نيز از جمله ضروريات است بنابراين براي فضاي كم وسعت، لوستري انتخاب نكنيد كه اگر چه كم شاخه است ولي از ابعاد بزرگي برخوردار باشد زيرا فضايي نازيبا را ايجاد مي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy1-install1-chandelier.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.