یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

همه چيزهايي كه بايد قبل از خريد ريش تراش بدانيد

۱۵۰ بازديد

انواع متفاوتي از ريش‌ تراش با امكانات گوناگوني در بازار وجود دارد. وقتي بدانيد كدام ريش‌تراش مناسب‌تان است، مي‌توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.
پيش از خريد ريش تراش بايد پاسخ يك سري از سوال‌ها را بدانيد تا بتوانيد ريش‌تراش مورد نياز‌تان را خريداري كنيد.


نكات مهم در خريد ريش تراش برقي
۱. چه بودجه‌اي براي خريد ريش تراش كنار گذاشته‌ايد؟خريد ريش
معمولا قيمت و هزينه ريش‌تراش را بايد پيش از انتخاب آن در نظر بگيريد. زيرا با توجه به بودجه‌اي كه براي خريد ريش تراش در نظر مي‌گيريد، مي‌توانيد نوع ريش‌تراش‌تان را انتخاب كنيد. در ضمن هر قدر بودجه بيشتري به خريد ريش‌تراش اختصاص دهيد، ريش‌تراشي با امكاناتي بيشتر مي‌توانيد خريداري كنيد.
البته قيمت ريش‌تراش تنها دليل تصميم‌گيري خريد نوع ريش‌تراش‌تان نيست. بلكه بايد به كيفيت و دوام ريش‌تراش‌ هم توجه كنيد و با توجه به بودجه‌تان، بهترين نوعي كه مي‌توانيد بخريد.
برندهاي مختلفي در بازار وجود دارد كه با هر بودجه‌اي متناسب هستند. اما اگر مي‌خواهيد ريش‌تراشي با دوام داشته باشيد كه سال‌‌‌ها برايتان كار كند، بايد بودجه بيشتري به آن اختصاص دهيد. نمونه‌هاي ارزان و كم‌كيفيت اين ريش‌تراش‌ها پس از يك سال استفاده، خراب مي‌شوند.
۲. چه نوع ريش‌تراشي مناسب شماست؟آيا عادت داريد ته‌ريش داشته باشيد يا ريش‌تان كوتاه تا متوسط باشد؟ شايد هم از آن دسته افرادي هستيد كه مي‌خواهيد هميشه صورت‌تان كاملا صاف و بدون ريش باشد. بنابراين هنگام خريد ريش‌تراش بايد به تنظيمات موجود در ريش‌تراش توجه كنيد تا نوع مناسب خود را خريداري كنيد.
اگر هر چند روز يكبار ريش‌تان را مي‌تراشيد، بايد ريش‌تراشي انتخاب كنيد كه چند مدل تيغه داشته باشد تا بتوانيد مدل ريش‌تان را آنگونه كه مي‌خواهيد درست كنيد. در ضمن ريش‌تراش‌هايي كه به چند مدل تيغه مجهز هستند، براي اصلاح موي سر يا كل بدن هم مناسب‌اند.
۳. ريش‌تراش‌هاي چرخشي و فويلي چه تفاوتي با هم دارند؟از انواع ريش‌تراش‌هايي كه در بازار وجود دارد، مي‌توان به ريش‌تراش‌هاي چرخشي و فويلي اشاره كرد.
در ريش‌تراش‌هاي فويلي، تيغه‌هاي ريش‌تراش، دنبال هم در يك خط قرار گرفته‌اند و حركت آنها رفت و برگشتي است. در واقع اين تيغه‌ها، زير لايه نازك فلزي قرار گرفته‌اند و الگوي شبكه‌مانندي تشكيل مي‌دهند. اين لايه نازك، فويل محافظ تيغه‌هاي ريش‌تراش است.تارهاي ريش به وسيله سوراخ‌هاي تعبيه‌شده در فويل محافظ، به سمت تيغه‌ها هدايت شده و برش زده مي‌شوند. اين برش تا نزديك پوست انجام شده و صورت كاملا صاف و تميز مي‌شود.
در ريش‌تراش‌هاي چرخشي، به طور معمول سه تيغه وجود دارد كه با حركت چرخشي، ريش‌ها را مي‌تراشند. با اين ريش‌تراش مي‌توانيد تمام زواياي صورت‌تان را كاملا تميز كنيد. در واقع حركت چرخشي آن باعث مي شود كه قسمت چانه و گردن را هم به خوبي تميز كنيد.ريش‌تراش چرخشيراهنماي خريد ريش‌تراش، چرخشي
ريش‌تراش چرخشي براي شما مناسب است، اگر:
پوست‌تان نسبتا ضخيم است. در واقع مدت‌ زماني از اصلاح صورت‌تان گذشته باشد. بنابراين اين ريش‌تراش براي افرادي كه تازه شروع به اصلاح صورت كرده‌اند، مناسب نيست.تارهاي ريش‌تان زبر و كلفت است يا ريش پرپشت يا متوسطي داريد.نمي‌خواهيد هر روز صورت‌تان را اصلاح كنيد. مثلا قصد داريد يك روز در ميان يا حتي هفته‌اي يكبار، ريش‌تان را اصلاح كنيد.صورت‌تان زاويه‌اي است يا گونه‌هاي برآمده و چانه درشتي داريد.  اين نوع صورت‌ها با ريش‌تراش‌هاي چرخشي راحت‌تر اصلاح مي‌شوند.تارهاي ريش‌تان در جهت‌هاي مختلف رشد مي‌كنند. اين وضعيت در اطراف گردن بيشتر ديده مي‌شود.ريش‌تراش فويليراهنماي خريد ريش‌تراش، فويلي
ريش‌تراش فويلي براي شما مناسب است، اگر:
مي‌خواهيد صورتي كاملا صاف و نرم داشته باشيد.هر روز صورت‌تان را اصلاح مي‌كنيد.تارهاي ريش‌تان نسبتا نازك هستند.هنگام ريش زدن به دقت بسياري نياز داريد تا بتوانيد به آن مدل ريشي كه مي‌خواهيد برسيد.مي‌خواهيد اطراف خط ريش‌تان را مرتب كنيد.در ضمن اگر پوست حساسي داريد، ريش‌تراش‌هاي فويلي بهتر هستند. ريش‌تراش‌هاي چرخشي مناسب پوست‌هاي حساس نيستند و موجب سوزش پوست مي‌شوند. ۴. ريش‌تراش باتري‌دار و شارژي يا سيمي، كدام يك بهتر است؟مسلما ريش‌تراش باتري‌دار بهتر از ريش‌تراش سيمي است. اين ريش‌تراش‌ها قابل حمل هستند و هر كجا كه بخواهيد مي‌توانيد آنها را با خود ببريد و نگران سيم‌شان نباشيد. البته بيشتر ريش‌تراش‌هاي باتري‌دار و شارژي، ضد‌آب و رطوبت هم هستند. با استفاده از اين ريش‌تراش‌ها مي‌توانيد به راحتي زير دوش حمام، ريش‌تان را بزنيد.
اما بايد گفت، ريش‌تراش‌هاي بدون سيم و باتري‌دار، به اندازه نوع سيمي آن، قوي نيستند و سرعت‌شان كمتر است. اين ريش‌تراش‌ها نمي‌توانند به خوبي ريش‌تراش‌هاي سيمي، موهاي بلند صورت‌تان را اصلاح كنند. موضوع مورد نگراني ديگر، عمر باتري‌هاست كه زود به زود تمام مي‌شود. همچنين در مورد نوع شارژي آنها، بايد دائما مراقب باشيد كه بدون شارژ باقي نمانند. در آخر بايد گفت كه ريش‌تراش‌هاي باتري‌دار نسبت به ريش‌تراش‌هاي سيمي، از دوام كمتري برخوردارند و ممكن است زود خراب شوند.
۵. ريش‌تراش بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟مهم‌ترين چيزي كه هنگام خريد ريش‌تراش بايد به آن توجه كنيد، تنظيماتي است كه ريش‌تراش دارد. با استفاده از اين تنظيمات مي‌توانيد مقدار برش تارهاي ريش‌تان را تنظيم كنيد. برخي از مدل‌ها، چند نوع تنظيم در خود دارند و برخي ديگر، ست اصلاح دارند تا با استفاده از انواع متفاوت تيغه‌هايي كه در اختيارتان مي‌گذارند، به مدل ريش دلخواه‌تان برسيد.
در ضمن تنظيماتي مربوط به سرعت عملكرد در ريش‌تراش‌ها ديده مي‌شود. در اين نوع ريش‌تراش‌ها مي‌توانيد سرعت انجام كار را بنابر نيازتان تنظيم كنيد.
البته ريش‌تراش‌هايي كه همه تنظيمات را در خود دارند، نسبت به ريش‌تراش‌هاي ديگر گران‌تر هستند. اما بيشتر آنها دقت‌هاي ميليمتري دارند كه به شما كمك مي كنند اصلاح دقيقي داشته باشيد.
۶. چه نوع ريش‌تراشي، باكيفيت است؟راهنماي خريد ريش‌تراش، كيفيت
هنگام خريد ريش‌‌تراش بايد مراقب باشيد كه از كيفيت خوبي برخوردار باشند. در ساخت اين تيغه‌ها، از جنس استيل كربني يا استيل ضدزنگ استفاده مي‌شود. تيغه‌هاي از جنس استيل كربني، بسيار تيز هستند اما خيلي زود زنگ مي‌زنند. ريش‌تراش‌هاي از جنس استيل ضدزنگ، مي‌توانند موهاي ضخيم را به خوبي بتراشند و دوام بيشتري دارند. اما بهترين انتخاب، استيل كربني داراي پوشش تيتانيوم است. اين تيغه‌ها تيز، بادوام و ضدزنگ هستند.
در ضمن بدنه خود ريش‌تراش هم بايد از مواد باكيفيت باشد و از نوع پلاستيك‌هاي ارزان نباشد كه دوام‌شان بسيار كم بوده و خيلي راحت مي‌شكنند. بيشتر برندهاي معروف ريش‌تراش مانند براون، پاناسونيك، فيليپس و وال، بادوام هستند اما نمي‌توان صرف گران بودن يك ريش‌تراش، از كيفيت آن مطمئن بود. بنابراين هنگام خريد مراقب نوع جنس آن باشيد تا حداقل چند سال  برايتان كار كند.
۷. آيا ريش‌تراش قابليت استفاده در محيط‌هاي خيس هم دارد؟همه ريش‌تراش‌ها اين قابليت را ندارند. قبل از خريد ريش‌تراش بايد بدانيد كه مي‌خواهيد هنگام حمام گرفتن، ريش‌تان را اصلاح كنيد يا معمولا قبل از حمام، ريش‌تان را مي‌تراشيد. با توجه به نيازتان مي‌توانيد ريش‌تراشي خريداري كنيد كه ضد‌آب بوده و در محيط‌هاي مرطوب قابل استفاده باشد. در واقع اين نوع ريش‌تراش‌ها مي‌توانند موهاي خيس را هم بتراشند.  بسياري از ريش‌تراش‌ها را مي‌توان در هر دو محيط خشك و خيس،‌ به كار گرفت. بنابراين موقع خريد بايد از داشتن اين ويژگي مطمئن شويد.
۸. ريش‌تراش‌ها، چه نوع لوازم جانبي دارند؟راهنمايي خريد ريش‌تراش، لوازم جانبي
بيشتر ريش‌تراش‌ها مجهز به لوازم جانبي هستند كه راحتي بيشتري برايتان فراهم مي‌كنند. امروزه انواع و اقسام ريش‌تراش‌ها در بازار وجود دارد كه با استفاده از ابزارهاي جانبي متنوع‌شان، مي‌توانيد ريش‌تان را به مدل‌هاي مختلفي درآوريد. همچنين كل موهاي بدن‌تان، بيني و گوش‌تان را هم تميز كنيد. با صرف هزينه بيشتر مي‌توانيد از لوازم جانبي بيشتري برخوردار شويد.
۹. نگهداري كدام يك از ريش‌تراش‌ها آسان‌تر است؟وقتي صحبت از خريد ابزاري مي‌شود، نگهداري آن هم مطرح است. شرايط نگهداري بيشتر برندهاي پيچيده ريش‌تراش‌ها كمي سخت است. در واقع نگهداري ريش‌تراش‌هايي كه امكانات بيشتري نسبت به ريش‌تراش‌هاي ديگر دارند، دقت بيشتري مي‌خواهد. البته اين نوع ريش‌تراش‌ها هم عملكرد بهتري دارند. اما اگر چندان حوصله نگهداري ريش‌تراش‌تان را نداريد، از مدل‌هاي ساده‌تر استفاده كنيد. مدل‌هايي كه خيلي راحت باز و شسته مي‌شوند. براي مراقبت از ريش‌تراش‌تان بهتر است، هرازگاهي به تيغه آن روغن بزنيد و هميشه آن را تميز نگه‌ داريد.
۱۰. آيا دريافت كارت ضمانت محصول، مهم است؟هنگام خريد ريش تراش وجود ضمانت با تاريخ طولاني، نشان از كيفيت بالاي محصول دارد. هنگام دريافت ضمانت، ببينيد كه چه مواردي شامل ضمانت مي‌شوند. برندهاي معروف معمولا ضمانت‌هاي ۲ تا ۵ ساله دارند.

ماشین ریش تراش (shaver) فویلی بخریم یا چرخشی؟

  • ریش تراش فویلی

ویژگی این نوع ریش تراش ها وجود یک فویل آلومینیومی منعطف و سوراخ دار روی تیغه اصلی دستگاه می باشد که مو را به روی تیغه هدایت و آن را اصلاح می کند. این نوع ریش تراش برای کسانی که ته ریش نرم دارند و هر روز می‌خواهند صورتشان را اصلاح کنند و یا مدل خاصی به ریش خود بدهند مناسب است. این ریش تراش برای مبتدی ها هم بسیار مناسب تر است. مدل فویلی ریش تراش عملکردی نزدیک به تیغ را در مورد اصلاح صورت دارد.‌بهترین ریش تراش های برقی

این مدل دارای ۲ یا سه سری که به صورت چرخان و تیغه هایی درون آن است که در جهت های مختلف می چرخند تارهای مو را پیدا و آن را اصلاح می‌کنند. تفاوتش با نوع فویلی این است که این ریش تراش موهای بلند و زمخت تر را نیز اصلاح می کند.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.