یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آموزش بستن آپديت ويندوز 10 با 3 روش جديد و متفاوت

۶۵ بازديد

نحوه برنامه ريزي ويندوز 10 مايكروسافت، به گونه‌اي است كه آپديت‌هاي جديد را به‌صورت خودكار دريافت كند. با توجه به وضعيت اينترنت در كشور و حجم نسبتا زياد آپديت‌ها، حداقل ما ايراني‌ها مي‌بايست هر طوري كه شده مقابل آپديت خودكار ويندوز 10 بايستيم. در ادامه با آموزش بستن آپديت ويندوز 10 در آي‌تي‌رسان همراه باشيد.
نكته: عملكرد مناسب ويندوز 10 و همچنين تضمين امنيت سيستم شما در گرو همين آپديت‌هاي هميشه در صحنه است. بنابراين اگر مشكلي از لحاظ حجم اينترنت و يا كندي سرعت نداريد، اجازه دهيد كه مايكروسافت كارش را بكند و مانع آپديت شدن ويندوز 10 نشويد.
آموزش بستن آپديت ويندوز 10 از طريق Group Policyاگر ويندوز 10 شما نسخه‌اي به‌جز Home است، مي‌توانيد از طريق Group Policy اقدام به غيرفعال سازي آپديت‌ها كنيد. براي اين منظور ابتدا با فشردن كليد ويندوز به همراه R، وارد Run شده و سپس gpedit.msc را تايپ كنيد و اينتر را بزنيد.
در سمت چپ پنجره باز شده (Local Group Policy Editor) از بخش Computer Configuration بر روي زيرشاخه Administrative Templates بزنيد. حال در سمت راست پنجره، گزينه‌هاي متفاوتي را مشاهده مي‌كنيد كه بايد Windows Components را بيابيد و دوبار بر روي آن كليك كنيد. سپس ليست جديد را تا انتها ادامه داده و Windows Update را برگزينيد. حالا نوبت به انتخاب Configure Automatic Updates رسيده تا با كليك بر روي آن، پنجره جديدي به‌صورت پاپ‌آپ براي شما باز شود.
در بخش بالا و سمت چپ پنجره جديد، ابتدا گزينه Enabled را انتخاب كرده و در بخش زيرين آن و در منوي آبشاري موجود در قسمت Configure Automatic Updates يكي از گزينه‌هاي زير را به دل‌خواه خودتان برگزينيد و سپس OK را در انتهاي سمت راست پنجره بزنيد.
Notify for download and notify for install: اطلاع‌رساني براي دانلود و نصب آپديت‌هاي جديد.Auto download and notify for install: دانلود خودكار آپديت‌ها و اطلاع‌رساني براي نصب آن‌ها.Auto download and schedule the install: دانلود خودكار آپديت‌ها و زمان‌بندي جهت نصب آن‌ها.Allow local admin to choose setting: اجازه دادن به مدير داخلي براي انتخاب تنظيمات.كار تمام است. اكنون اگر وارد بخش آپديت ويندوز شويد با پيامي قرمز رنگ و با مضمون تغيير تنظيمات آپديت، مواجه مي‌شويد كه يعني عمليات غيرفعال سازي آپديت ويندوز 10 با موفقيت به پايان رسيده است.


 
غيرفعال كردن به‌روزرساني ويندوز 10 از طريق Windows Updateدر اين روش مي‌بايست وارد بخش Services شويد. براي اين منظور مي‌توانيد دوباره از طريق پنجره Run اقدام كنيد هرچند كه با ورود به بخش كنترل پنل ويندوز نيز مي‌توانيد Services را بيابيد.
ابتدا با فشردن كليد ويندوز به همراه R، پنجره Run را باز كرده، عبارت services.msc را تايپ كنيد و اينتر را بزنيد. اكنون از بخش سمت راست پنجره باز شده به سمت پايين اسكرول كرده و سپس بر روي Windows Update دوبار كليك كنيد. حالا و در پنجره جديد، ابتدا بر روي Stop كليك كرده و سپس از منوي آبشاري Startup type گزينه Disabled را برگزينيد و در نهايت OK را بزنيد. اين روش ممكن است چند دقيقه‌اي براي انجام عمليات زمان بخواهد؛ اما در نهايت مشكل شما را برطرف خواهد كرد.
آموزش بستن آپديت ويندوز 10
غيرفعال كردن آپديت ويندوز 10 از طريق ريجستري ويندوزبراي اين كار ابتدا مي‌بايست وارد ريجستري ويندوز شويد كه آسان‌ترين راه استفاده از Run است. اين نكته را نيز در نظر بگيريد كه اين روش براي نسخه Home ويندوز 10 كارساز نيست.
ابتدا با فشردن كليدهاي تركيبي ويندوز به همراه R، پنجره معروف Run را باز كرده، عبارت regedit را كپي كنيد و اينتر را بزنيد. در سمت چپ پنجره باز شده و از ميان زيرشاخه‌هاي HKEY_LOCAL_MACHINE مسير زير را به ترتيب دنبال كنيد.
SOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsWindowsUpdateAU
بعد از انتخاب AU در سمت راست پنجره چندين گزينه متفاوت را مي‌بينيد. در بخشي خالي از آن قسمت، راست كليك كرده و از ميان زير شاخه‌هاي New گزينه DWORD (32-bit) Value را برگزينيد. اين گزينه جديد را با نام AUOptions ذخيره كنيد. گاهي اوقان ممكن است كه اين گزينه از پيش در اين قسمت وجود داشته باشد؛ بنابراين اگر در هنگام ذخيره با اخطار مواجه شديد، گزينه‌هاي موجود را چك كنيد و سپس كار را ادامه دهيد.
حالا بر روي AUOptions دوبار كليك كنيد تا يك پنجره جديد به‌صورت پاپ‌آپ باز شود. در سمت چپ پنجره مقدار Value را متناسب با گزينه‌هاي زير انتخاب كرده و سپس بر روي OK كليك كنيد.
تايپ عدد 1 در Value براي اطلاع‌رساني دانلود و نصب آپديت‌هاي جديد.تايپ عدد 2 در Value براي دانلود خودكار آپديت‌ها و اطلاع‌رساني نصب آن‌ها.تايپ عدد 3 در Value براي دانلود خودكار آپديت‌ها و زمان‌بندي جهت نصب آن‌ها.

قطع بروزرسانی ویندوز به دو روش اصلی انجام می‌شود: اتوماتیک و دستی. در روش اتوماتیک، ویندوز به طور خودکار بروزرسانی‌های لازم را اعمال می‌کند. این بروزرسانی‌ها شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی، اصلاحات عملکردی و به‌روزرسانی‌های جدید و ویژگی‌های جدید برنامه هستند. ویندوز معمولاً در زمان‌های مشخصی که کامپیوتر فعال نیست، این بروزرسانی‌ها را اعمال می‌کند تا کاربر تحت تاثیر بروزرسانی قرار نگیرد. اما کاربران همچنین می‌توانند این روند را دستی اجرا کنند و بروزرسانی‌ها را در زمان‌های دلخواه خود اعمال کنند. این روش قطع بروزرسانی ویندوز، برای کاربرانی که به دلایلی نمی‌خواهند بروزرسانی‌های اتوماتیک را دریافت کنند یا می‌خواهند کنترل بیشتری بر روی بروزرسانی‌ها داشته باشند، مناسب است.

 

به علاوه، کاربران ویندوز می‌توانند در تنظیمات سیستم خود انواع بروزرسانی‌ها را تنظیم کنند، از جمله بروزرسانی‌های امنیتی، بروزرسانی‌های اصلاحیه و بروزرسانی‌های ویژگی. همچنین، می‌توانند زمان بروزرسانی را برای جلوگیری از تداخل با ساعات کاری یا استفاده شخصی تنظیم کنند. این امکانات اجازه می‌دهند که کاربران به طور انعطاف‌پذیر بروزرسانی‌های ویندوز را مدیریت کرده و با موازنه کردن نیازهای امنیتی و راحتی شخصی خود، از بهترین عملکرد سیستم خود بهره ببرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.