راهنماي خريد اسپيكر بلوتوث

از زندگي بايد لذت ببري

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

راهنماي خريد اسپيكر بلوتوث

۱۴۳ بازديد

حتما پيش آمده است كه ظرفيت پايين پخش صداي اسپيكرهاي گوشي يا لپ تاپتان در حين ديدن فيلم يا گوش دادن به موسيقي شما را كلافه كرده باشد و قطعا اين كلافگي در دورهمي‌هاي دوستانه يا پيك نيك‌هاي خانوادگي به اوج خود رسيده است؛ چرا كه همهمه، صداي موسيقي را به گوش كسي نمي‌رساند! در اين مواقع اسپيكرهاي بلوتوث مي‌توانند با صداي واضح و رساي خود به داد شما برسند و كلافگيتان را از بين ببرند. اما چطور مي‌توان يك اسپيكر بلوتوث باكيفيت خريداري كرد؟ پس با ما همراه باشيد تا نكاتي كه بايد هنگام خريد اسپيكر بلوتوث را در نظر بگيريم را با يكديگر مرور كنيم.

آن‌چه در اين مقاله خواهيد خواند:مهم‌ترين نكاتي كه بايد در نظر داشته باشيدعمر و نوع باتري اسپيكر بلوتوثي كيفيت صدااندازه و شكل ظاهرينوع اتصال به اسپيكر بلوتوثسازگاري و نسخه‌ي بلوتوثقابليت اتصال همزمان به اسپيكرهاي ديگرتناسب با كاربريكنترل آسان اسپيكر بلوتوثماندگاريقيمت اسپيكر بلوتوثيبهترين برندهاي اسپيكر بلوتوث در ايرانسخن پايانيمهم‌ترين نكاتي كه بايد در نظر داشته باشيد:خريد يك اسپيكر بلوتوث با كيفيت داراي نكات و ملاحظاتي است كه توجه به آن‌ها مي‌تواند يك تجربه‌ي خريد به ياد ماندني را برايتان رقم بزند و مهماني‌هاي شما را با صداي واضح و رساي خود خاطره‌انگيز كند. ۱۰ موردي كه در ادامه بررسي مي‌كنيم نكاتي هستند كه بايد در حين خريد اسپيكر بلوتوث مد نظر قرار دهيد:
همچنين بخوانيد :"اسپيكر بلوتوث ، هم صداي لحظات شاد شما"۱/ عمر و نوع باتري اسپيكر بلوتوثبراي دستگاه‌هايي كه به صورت بي سيم طراحي شده اند، طول عمر باتري معياري بسيار مهم و اساسي است كه حتما بايد پيش از خريد به آن توجه كرد. طول عمر باتري اسپيكرها مي‌تواند رابطه‌ي مستقيمي با سايز و قدرت بلندگوهاي آن‌ها داشته باشد. معمولا اسپيكرهاي بلوتوثي كوچك‌تر باتري‌هاي ضعيف‌تري نيز دارند و در مدت كوتاه‌تري شارژ نگه مي‌دارند. درمقابل اسپيكرهاي بزرگ‌تر ظرفيت بيشتري دارند و برخي از آن‌ها مي‌توانند تا ۲۴ ساعت شارژ نگه دارند. به‌طور ميانگين، اسپكر بلوتوث هايي كه داراي كيفيت متوسط تا قابل قبول هستند مي‌توانند بين ۴ تا ۱۰ ساعت شارژ نگه دارند. دليل اين تفاوت زمان بخاطر پخش شدن موسيقي با ولوم متفاوت است. هرچه موسيقي با صداي بلندتري پخش شود، باتري انرژي بيشتري مصرف مي‌كند. اسپيكر بلوتوث‌هاي قابل شارژ، معمولا داراي باتري‌هاي ليتيوم يوني هستند كه روش شارژ مخصوص به خود را دارند. اين باتري‌ها براي بدون شارژ ماندن طولاني طراحي نشده‌اند و بايد به‌طور مداوم آن‌ها را شار كرد تا كاركرد خود را از دست ندهند. البته بايد به خاطر داشته باشيد كه اين باطري‌ها عمر مشخصي دارند و به مرور زمان قدرت خود را از دست مي‌دهند.

۲/ كيفيت صداكيفيت صدا در اسپيكرها از مهم‌ترين فاكتورهايي است كه بايد در حين خريد مد نظر قرار دهيد. درواقع ما اسپيكرها را مي‌خريم تا كيفيت بالاتري از پخش صدا را تجربه كنيم. ۴ عامل اصلي كه در افزايش كيفيت صداي يك اسپيكر بلوتوث دخيل هستند عبارتند از: دامنه‌ي فركانس، توان خروجي، سيستم صوتي به كار رفته در اسپيكر و در نهايت مقاومت مدارهاي داخلي آن.
دامنه‌ي فركانس: دامنه‌ي فركانس به طيف فركانس‌هايي اطلاق مي‌شود كه دستگاه اسپيكر شما براي توليد آن طراحي شده است كه اين دامنه با آستانه‌ي شنوايي انسان هماهنگي دارد. معمولا گوش انسان مي‌تواند صداهايي با فركانس‌هاي بين ۲۰ تا ۲۰‌هزار هرتز را به خوبي تشخيص دهد و فركانس‌‌هاي پايين‌تر و بالاتر از اين حد در آستانه‌ي شنوايي ما قرار نمي‌گيرند و قابل شنيدن نيستند. بنابراين بسيار مهم است كه دامنه‌ي فركانس اسپيكر بلوتوث شما در بازه‌ي تعيين شده قرار داشته باشد، در غير اين صورت شما بسياري از بخش‌هاي موسيقي مورد علاقه‌تان را از دست خواهيد داد. هرچه فركانس‌هاي بالاتري توسط اسپيكر توليد شود، كيفيت و وضوح صداي بيشتري را تجربه خواهيد كرد.توان خروجي (وات): توان خروجي دستگاه يا وات، درواقع به ميزان جريان الكتريكي گفته مي‌شود كه مدارهاي داخلي اسپيكر بلوتوثي شما براي توليد صدا مصرف مي‌كنند. هرچه اين توان بيشتر باشد بلندگوهاي شما فركانس صوتي بالاتري توليد مي‌كنند. اسپيكر بلوتوث‌هاي بسيار كوچك‌ معمولا توان كمتري دارند و نمي‌توانند انتظارات شما را براي شنيدن موسيقي در فضاي باز برآورده كنند. براي توليد صدايي در دامنه‌ي صوتي ۸۰ دسيبل كه دامنه‌ي مناسب براي فضاي باز است، حداقل به ۱۵ تا ۲۰ وات انرژي نياز است. به خاطر داشته باشيد كه مناسب‌ترين درجه براي تنظيم صداي اسپيكرها ۸۰٪ است چرا كه در حالت ۱۰۰٪ صداي توليد شده آزار دهنده و ناموزون خواهد بود. بنابراين اسپيكر شما بايد بتواند با تنها ۸۰٪ از توان صوتي خود صدايي با كيفيت و قابل قبول توليد كند.سيستم صوتي: عامل تاثيرگذار بعدي نوع سيستم صوتي به كار رفته در اسپيكر است. هر سيستم صوتي شامل چندين كانال صوتي است كه در غالب بلندگوها صداي مورد نظر را به گوش مخاطب مي‌رسانند. حتما در هنگام خريد اعدادي مانند ۵.۱ يا ۲.۱ را روي جعبه‌ي اسپيكر مشاهده خواهيد كرد. اين اعداد نشان دهنده‌ي تعداد كانال‌هاي صوتي موجود در اسپيكر شما هستند. براي مثال عدد ۵.۱ به شما مي‌گويد كه اسپيكر موردنظر شما ۵ بلندگوي اصلي و ۱ ساب ووفر دارد. اسپيكر بلوتوث ها معمولا داراي سيستم‌هاي صوتي wither (وايتر) ۲.۰ هستند، يعني دو بلندگوي اصلي دارند، البته گاها مي‌توانيد آن‌ها را به صورت ۲.۱ نيز پيدا كنيد. داشتن ۲ بلندگوي كامل و يك ساب ووفر از مشخصات اسپيكرهاي بلوتوثي قدرتمند است.مقاومت مدارها: مقاومت مدارهاي داخلي بلوتوث‌ها ارتباط مستقيمي با انرژي مصرفي دستگاه شما دارد. هرچه مقامت بالاتر باشد، اسپيكر شما انرژي كمتري را براي پخش صدا مصرف مي‌كند. پس در هنگام خريد به ياد داشته باشيد كه هرچه مقاومت پايين‌تر باشد، كيفيت صدا افزايش پيدا مي‌كند.
۳/ اندازه و شكل ظاهرياندازه و شكل ظاهري اسپيكر يكي از نكات حائز اهميت در خريد آن است. شايد شما بخواهيد آن را در قفسه‌ي كتاب‌ها يا روي ميز كارتان قرار دهيد يا شايد دلتان بخواهد آن را به عنوان يكي از اعضاي جدايي ناپذير مهماني‌ها در اتاق پذيرايي بگذاريد. پس لازم است تا ظاهر اسپيكر بلوتوث خود را با توجه به دكور و طراحي داخلي مكان مورد نظرتان انتخاب كنيد. از سوي ديگر بايد به اين نكته هم توجه كنيد كه آيا قصد داريد مدام آن را با خود به اين طرف و آن طرف ببريد؟ اگر جوابتان مثبت است، اسپيكرهاي كوچكتر براي اين كار بهتر هستند. خوشبختانه اين محصولات در اندازه‌ها و شكل‌هاي گوناگوني توليد مي‌شوند كه مي‌توانند كار شما را راحت‌تر كنند.
۴/ نوع اتصال به اسپيكر بلوتوثبررسي نوع اتصال اسپيكر نيز يكي از موارد بسيار مهم است. درست است كه اسپيكر شما از طريق بلوتوث به تلفن همراهتان متصل مي‌شود، اما داشتن NFC سرعت اتصال دستگاه شما را به ساير دستگاه‌ها افزايش مي‌دهد و تجربه‌ي كاربري بهتري را برايتان رقم مي‌زند. حتي پشتيباني از كابل‌هاي AUX نيز مي‌تواند يكي از امكانات بسيار كارآمد اسپيكر شما باشد كه با وجود آن، اتصال به گوشي‌هاي قديمي‌تر نيز براي شما آسان خواهد شد. وجود ميكروفن اسپيكر براي اين محصولات ضروري نيست اما به شما اجازه مي‌دهد به دستيار همراه خود متصل شويد يا از طريق اسپيكرتان به تماس‌ها پاسخ دهيد، پس در حين خريد به امكانات اسپيكر در زمينه‌ي پشتيباني از اتصالات گوناگون نيز توجه كنيد. همچنين مي‌توانيد اسپيكر فلش خور تهيه كنيد تا تنها با اتصال يك فلش كوچك، به دريايي از موسيقي‌هاي مختلف دست پيدا كنيد.

۵/ سازگاري و نسخه‌ي بلوتوثدر حين خريد اسپيكر بلوتوث بايد به نسخه‌ي بلوتوث آن نيز توجه كنيد. بيشتر اسپيكرهاي جديد با آخرين نسخه‌ي بلوتوث وارد بازار مي‌شوند كه مي‌تواند درهنگام همگام‌سازي با تلفن‌هاي همراه قديمي‌تر، دچار مشكل عدم سازگاري شود. پس بسيار مهم است كه اسپيكري انتخاب كنيد كه نسخه‌ي بلوتوث آن با ورژن گوشي شما سازگار باشد. البته برخي از برندهاي توليدكننده‌ي اسپيكر، با انجام برخي به روز رساني‌ها، مشكل ناسازگاري را برطرف كرده‌اند.
۶/ قابليت اتصال همزمان به اسپيكرهاي ديگراين قابليت در تعداد محدودي از اسپيكرهاي بلوتوثي يافت مي‌شود و بيشتر اسپيكرهاي داراي واي فاي از آن بهره‌مند هستند، اما وجود چنين امكاني براي مهماني‌هاي بزرگ مي‌تواند بسيار كارآمد باشد. با وجود اين ويژگي شما مي‌توانيد اسپيكر خود را با اتصال به ساير اسپيكرهاي مشابه تبديل به اسپيكر بزرگتري كنيد كه صداي موسيقي را به جاي جاي محوطه‌ي موردنظرتان مي‌رساند. درواقع شما مي‌توانيد با قرار دادن هر يك از اسپيكرها در نقطه‌اي خاص، صداي موسيقي را به گوش افزاد حاضر در آن بخش برسانيد.

۷/ تناسب با كاربريشما بايد اسپيكري انتخاب كنيد با نوع كاربري شما تناسب داشته باشد. آيا مي‌خواهيد از آن در مهماني‌هاي داخل خانه استفاده كنيد؟ يا مي‌خواهيد آن را در فضاي باز يا در كنار استخر قرار دهيد؟ تمامي اين موارد در انتخاب اسپيكر تاثيرگذار خواهند بود. اگر شما اسپيكري مي‌خواهيد كه بتوانيد آن را با خود به گردش و پيك نيك ببريد و در هر شرايطي از آن استفاده كنيد، بهترين انتخاب براي شما اسپيكر بلوتوث يا اسپيكر ايستاده ضد آبي است كه توان خروجي مناسبي داشته و بازه‌ي فركانس آن در بهترين حالت كمتر از ۸۵ دسيبل نباشد. اسپيكرهايي كه باتري آن‌ها تا ۱۰ ساعت شارژ موردنيازتان را تامين كند، انتخاب‌هاي به مراتب بهتري هستند. اگر اسپيكر شما به دستيگره يا آويز مجهز باشد مي‌توانيد آن را به درخت يا هر آويزي متصل كنيد و از موسيقي نهايت لذت را ببريد. اما براي اسپيكر خانگي نيازي به ميزان شارژ زياد و همچنين بازه فركانسي خيلي بالا نيست.
۸/ كنترل آسان اسپيكر بلوتوثهرچه كنترل اسپيكر آسان‌تر باشد، كار با آن لذت بخش‌تر خواهد شد. قطعا هيچكس دوست ندارد دستگاهي پر از دكمه‌هاي جور و واجور داشته باشد كه نمي‌داند به چه كار مي‌آيند. پر واضح است كه هيچ يك از ما زمان و حوصله‌ي كافي براي خواندن كتابچه‌ي راهنما نداريم. پس بهترين انتخاب براي هر شخص، اسپيكري است كه داراي چند دكمه‌ي كاربردي و ساده مثل دكمه‌ي روشن و خاموش، دكمه‌ي مكث، دكمه‌ي آهنگ قبل و بعد و دكمه‌اي براي همگام‌سازي با گوشي باشد.

بازار اسپیکرهای بلوتوثی پر از گزینه‌های متنوع است، اما در تشخیص بهترین اسپیکر بلوتوثی، عواملی مانند کیفیت صدا، قدرت باتری، قابلیت‌های اضافی و طراحی اساسی هستند که در نظر گرفته می‌شوند. یکی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی در بازار امروزی، مدلهایی با برندهای معتبر مانند JBL، Bose، Sony و Ultimate Ears می‌باشند. این برندها به خاطر کیفیت صدای برتر، طراحی زیبا و پشتیبانی قوی از فناوری‌های مختلف همچون بلوتوث و NFC، معروف هستند.

 

اسپیکرهای بلوتوثی امروزی قادرند تجربه‌ای صوتی بی‌نظیر را ارائه دهند، از باس قوی گرفته تا تفاوت جزئیات صدا. همچنین، برخی از این اسپیکرها دارای ویژگی‌های جذابی همچون مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، شارژ سریع، و قابلیت اتصال به چند دستگاه به طور همزمان هستند. در نتیجه، برای انتخاب بهترین اسپیکر بلوتوثی، مهم است که نیازهای خود را در نظر بگیرید و با تحقیق در مورد ویژگی‌ها و عملکرد مدل‌های مختلف، تصمیمی مطمئن و متناسب با خواسته‌های خودتان بگیرید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.