معرفي ۵ اسپيكر خانگي با قيمت

از زندگي بايد لذت ببري

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

معرفي ۵ اسپيكر خانگي با قيمت

۱۴۸ بازديد

صبح در راه محل كار، عصر در راه برگشت، در باشگاه ورزشي و موقع بلند كردن وزنه‌هاي سنگين، شب هنگام صرف شام و يا حتي قبل از خواب! همه جا موسيقي همراه ما ايراني‌هاست؛ اصلا بهتر بگوييم، روح و جان ما با موسيقي گره خورده و شايد كمتر كسي را بشناسيم كه رابطه خوبي با موزيك نداشته باشد. اما اينكه اين اصوات و آوازها از چه طريقي و با چه كيفيتي به گوش ما مي‌رسند، نكته ايست كه شايد هر ايراني يكبار به آن فكر كرده باشد! هندزفري،هدست، اسپيكر يا حتي يك گوشي موبايل؛ اين‌ها ابزارهايي هستند كه مي‌توانند صداي خواننده مورد علاقه شما را به بهترين و يا بدترين نحو ممكن به گوش شما برسانند! چرا مي‌گوييم بدترين؟! چون واقعا كيفيت برخي از اين دستگاه‌ها پايين است! مثلا فكر كنيد صداي سوزناك محسن چاووشي را با يك گوشي موبايل بشنويد، اصلا لذت دارد؟! خير! يا براي مهماني خانوادگي خود قصد پخش يكي از موزيك‌هاي شاد اميد حاجيلي را داريد، اصلا پخش آن با گوشي موبايل ممكن است؟ اما اگر آن‌را با يك اسپيكر خانگي با كيفيت پخش كنيد، نتيجه‌اي كاملا معكوس خواهيد ديد؛ حالاست كه مهمانيتان روي هوا رفته و شادي در دل‌هايتان خانه مي‌كند. در اين مقاله قصد معرفي پنج اسپيكر خانگي قدرتمند را داريم تا بتوانيد با هر ميزان بودجه، انتخابي معقول و مقرون به صرفه داشته باشيد.

آن‌چه در اين مقاله خواهيد خواند:راهنماي خريد اسپيكر خانگي توان خروجي اسپيكراسپيكر من چقدر دوبس دوبس مي‌كند؟!صداي بلند اما بي كيفيت، تركيبي كه اصلا پيشنهاد نمي كنيم!با سيم يا بلوتوث؟قبل از خريد، به قدرت باتري اسپيكر خانگي خود دقت نماييد!معرفي ۵ اسپيكر خانگي كه قيمت و كيفيت را باهم دارند!سخن پايانيهمچنين بخوانيد :"اسپيكر بلوتوثي | خوش صداي همه‌ فن حريف"راهنماي خريد اسپيكر خانگياگر شما هم براي منزل يا محل كار خود قصد خريد يك اسپيكر خانگي داريد، احتمالا كمي سردرگم و گيج شده‌ايد؛ چرا كه دريايي از مدل‌ها، طرح‌ها و برندهاي گوناگون پيش روي چشمان شماست! واي به روزي كه بخواهيد اينترنتي هم خريد كنيد و نتوانيد صداي اسپيكر را از نزديك بشنويد. بنابراين بهتر است پارامترهاي مهمي كه بايد هنگام خريد اسپيكر خانگي در نظر داشته باشيد را يكبار باهم مرور نماييم؛ پس با ما همراه باشيد.

توان خروجي اسپيكريكي از مهم‌ترين موضوعاتي كه هنگام خريد اسپيكر خانگي بايد در نظر داشته باشيد، بلندي صداي اسپيكر انتخابي شماست. ميزان بلندي صدا با عددي به نام توان خروجي يا همان Output Watts مشخص مي‌شود. طبيعي است كه هرچقدر اين عدد بالاتر باشد، صدا بلندتر بوده و مي تواند مساحت بيشتري را پوشش دهد. توان خروجي دستگاه را مي‌توانيد از روي بسته بندي كالا و يا در بخش مشخصات فني سايت‌هاي فروشگاهي مشاهده نماييد.
همچنين بخوانيد :"راهنماي خريد اسپيكر بلوتوث"اسپيكر من چقدر دوبس دوبس مي‌كند؟!اگر در خانه ورزش مي‌كنيد، احتمالا به يك اسپيكر قدرتمند نياز خواهيد داشت كه دوبس دوبس يا اصطلاحا بيس مناسبي داشته باشد تا انرژيتان را دو چندان كرده و شما را هيجان زده نمايد. باس اسپيكرها در يك بازه فركانسي نشان داده مي‌شود و هر چقدر دامنه پايين اين بازه، عددي كوچكتر و نزديك به ۲۰ هرتز باشد، صداهاي بم تقويت شده و دستگاه اصطلاحا بيس قدرتمندي خواهد داشت. پس آقايان و خانم هاي ورزشكار، حتما قبل از خريد، بازه فركانس خروجي اسپيكر خانگي خود را چك كنيد.

صداي بلند اما بي كيفيت، تركيبي كه اصلا پيشنهاد نمي كنيم!خب! درباره بلندي و ميزان بيس صدا صحبت كرديم، اما اگر اين دو پارامتر را در كنار كيفيت نداشته باشيد، مطمئنا حتي سمت اسپيكر خانگي خود نخواهيد رفت، چرا كه ممكن است براي هميشه از صداي خواننده محبوبتان سير شويد! براي اطلاع از كيفيت ارتباطي موزيك پلير و اسپيكر، مي‌توانيد از ميزان حساسيت كه با واحد دسيبل سنجيده مي‌شود، استفاده نماييد. اگر قصد خريد يك اسپيكر خانگي نه چندان حرفه‌اي را براي خود داريد، پيشنهاد مي‌كنيم به سراغ محصولاتي با ميزان حساسيت ۹۰ دسيبل به بالا برويد.

خرید اسپیکر یکی از مواردی است که باید با دقت و بازنگری انجام شود تا بهترین تجربه صوتی را برای شما فراهم کند. در این راستا، نکات خرید اسپیکر که با نظر گرفتن آن‌ها می توانید خرید مفیدی داشته باشید را فراموش نکنید. اولین نکته این است که باید نیازهای خود را به خوبی شناسایی کنید. این شامل مکان استفاده (داخل خانه، محیط کار، یا استفاده خارج از منزل)، نوع استفاده (برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا بازی کردن) و حجم صدا مورد نظر شما است. همچنین، می‌توانید به ویژگی‌های فنی مانند توان خروجی، پاسخ فرکانسی، اتصالات (مانند بلوتوث یا درگاه AUX) و امکانات اضافی (مانند کنترل از راه دور یا ورودی میکروفن) توجه کنید.

 

در ادامه، مهم است که اسپیکر مورد نظر خود را از نظر کیفیت صدا و ساختار فیزیکی بررسی کنید. بهتر است قبل از خرید، صدای آن را به گوش ببرید و از کیفیت باس، تعادل صدا و عمق صدا اطمینان حاصل کنید. همچنین، از جنس و ساختار فیزیکی آن مطمئن شوید که با دیگر وسایل دکوراسیون محیطی خود هماهنگ است و یا در صورت نیاز به قابلیت حمل و نقل، وزن و ابعاد آن را بررسی کنید. در نهایت، باید قیمت اسپیکر مورد نظر را با کیفیت آن مقایسه کرده و تصمیمی متعادل و بهینه برای خرید انجام دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.