یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مواردي كه هنگام انتخاب پوستر ديواري سه بعدي بايد به آن‌ها دقت شود

۱۱۹ بازديد

كاغذ ديواري براي اكثراً همه مفهومي جا افتاده و آشناست. طرز كار و نحوه استفاده از آن هم چيز مشخصي است. ولي بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه آن را با پوستر ديواري اشتباه نگيريد و فكر نكنيد هر دو يك مفهوم و كاركرد را دارند.
در اين مقاله از وبلاگ آدرس مي‌خواهيم پوستر ديواري سه بعدي را معرفي كنيم و ببينيم چه فرق‌هايي با كاغذ ديواري دارد و چطور مي‌تواند از آن بهتر باشد. تا راهنمايي باشد براي شما كه با خيال راحت بتوانيد بين اين دو انتخاب كنيد.
تفاوت پوستر كاغذ ديواري سه بعدي و كاغذ ديواري:پوستر كاغذ ديواري سه بعدي و كاغذ ديواري در موارد بسياري از يكديگر تفاوت دارند و اين تفاوت‌ها چه در زمينه جنس و چه در ظاهر كاملاً مشخصند. ولي براي بررسي تفاوت‌هاي اين دو، بگذاريد ابتدا ببينيم پوستر كاغذي و كاغذ ديواري در چه چيزهايي با يكديگر تفاوت دارند.
كاغذ ديواري را به شكل رول‌هايي از پيش آماده شده و در اندازه‌هاي مشخص مي‌فروشند. بعد از نصب مي‌بينيد تصوير هر رول مشابه ديگري است و مدام تكرار شده است. با توجه به عرض ديواري كه مي‌خواهيد آن را بپوشانيد، هر تعداد رول كه نياز داريد تهيه مي‌كنيد و آن‌ها را نصب مي‌كنيد.
ولي وقتي پوستر ديواري را نصب مي‌كنيد مي‌بينيد كه تصويري بزرگ و ثابت است. پوسترهاي ديواري در دو نوع قابل تهيه‌اند: پوستر ديواري آماده و پوستر ديواري چاپي.
پوسترهاي ديواري آماده، طرح‌هاي چاپي از پيش آماده‌اي هستند كه در چندين قطعه خريداري شده و هنگام نصب كنار يكديگر قرار مي‌گيرند تا طرح اصلي و كاملي را تشكيل دهند.
در حالي كه پوسترهاي ديواري چاپي براساس سفارش مشتري توليد مي‌شوند. اين پوسترها از نظر اندازه و طرح و حتي نوع كاغذ كاملاً مطابق سليقه مشتريان است، چرا كه كاغذهاي به كار رفته شده در چاپ اين نوع پوسترها انواع گوناگوني دارند.
و در حالي كه از كاغذ ديواري براي پوشاندن تمام ديوارهاي يك اتاق استفاده مي‌شود، پوستر ديواري براي پوشاندن تنها يكي از ديوارهاي از قبل مشخص شده به كار مي‌رود.
اين‌ها تفاوت‌هاي پوستر كاغذ ديواري و كاغذ ديواري بودند. ولي حالا پوستر كاغذ سه بعدي چيست؟
همانطور كه از اسمش پيداست، طراحي اين نوع پوستر، سه بعدي است. البته اشتباه نكنيد. سه بعدي بودنش به اين معنا نيست كه طرح‌هاي پوستر كاغذي برجسته باشد، بلكه منظور اين است كه با ايجاد سايه‌ها و ريزه‌كاري‌هايي كه توسط طراحان روي تصوير انجام شده، اين تصاوير به نظر برجسته و سه بعدي مي‌آيند.
راهنماي متريال پوستر ديواريپوسترهاي ديواري از لحاظ جنس، ضخامت و كيفيت هم با كاغذ ديواري تفاوت دارند و در درجه‌اي بالاتر قرار مي‌گيرند. جنس پوسترهاي ديواري در عين نازك‌تر بودن، مقاومت بالاتري نسبت به كاغذ ديواري دارد. جنس كاغذي كه پوستر ديواري روي آن چاپ مي‌شود از پاستل، فيبر، چرم، كتان و طيف وسيعي از متريال است.
اغلب اين پوسترها را روي چهار جنس كاغذ كه با توجه به سليقه و سفارش خود مشتري است چاپ و توليد مي‌كنند.
كاغذ شني، بافتي شبيه به شن‌هاي ريز دارد و باعث مي‌شود طرح چاپ شده روي كاغذ از حالتي طبيعي‌تر برخوردار باشد.
كاغذ چرمي، بافت چرمي دارد و باعث براق و زنده به نمايش درآمدن طرح چاپي مي‌شود.
كاغذ فيبردار نيز بافتش نيمه مات است كه نصب پوستر را نسبت به كاغذهاي ديگر آسان‌تر مي‌كند.
مدل جديدتري از كاغذ نيز وجود دارد به نام كاغذ nonwoven كه كاملاً صاف و بدون بافت است كه باغث مي‌شود طرح كاملاً صاف و براق جلوه كند. جنس اين مدل كاغذ از قيمت بالاتري هم برخوردار است.
ولي مهم‌ترين نكته براي انتخاب نوع كاغذي كه مي‌خواهيد طرحتان روي آن چاپ شود، خود طرح است. بايد با مشاوريني كه متخصص اين كارند مشورت كنيد تا بدانيد براي طرحي كه انتخاب كرده‌ايد كدام نوع كاغذ مناسب است كه طرحتان را بهتر جلوه دهد.
پوستر كاغذ ديواري 
روش نصب پوستر ديواري و اندازه‌گيريبراي اندازه‌گيري پوستري كه بايد تهيه كنيد، با يك متر، ديوار را اندازه بگيريد. وسيع‌ترين عرض و بلندترين ارتفاع ديوار را ثبت كنيد. براي اين‌كه مطمئن شويد پوسترتان، تمام ديوار را مي‌پوشاند، هنگام سفارش، به ابعادي كه براي خودتان ثبت كرديد، ۳ تا ۵ سانتي‌متر اضافه كنيد. كاغذهاي اضافه را هنگام نصب مي‌توانيد برش دهيد.
براي نصب، ابتدا بايد مطمئن شويد ديوارتان كاملا  تميز است. اگر روي سطح ديوارتان ترك ريز، زدگي، اثر ميخ و يا فرو رفتگي ديده مي‌شود، آن‌ها را با بتونه پر كنيد و بگذاريد تا كاملاً خشك شوند. سپس با يك سمباده نرم، تمام زبري‌ها و ناهمواري‌هاي سطح ديوار را برطرف كنيد.
اگر مي‌خواهيد پوسترتان را روي ديواري كه تازه گچ شده است بچسبانيد، توجه كنيد كه قبل از چسباندن پوستر، گچ ديوار كاملاً خشك شده باشد.­
حالا به مرحله چسباندن پوسترها مي‌رسيم. دقت داشته باشيد كه پوسترها براساس شماره‌هايشان به ترتيب چيده شده باشند. ترتيب رول‌ها بايد از چپ به راست باشد.
بعد از اين‌كه از درستي پوسترها مطمئن شديد، جاي پوستر اول را روي ديوار مشخص كنيد. از سمت چپ ديوار، فاصله رول اول را مشخص كنيد و به كمك ابزار تراز و يا تراز ليزري، يك خط كاملاً مستقيم تا پايين رسم كنيد. اين خط بايد كاملاً تراز و عمود باشد. رول اولتان را برداريد و پشتش را چسب بزنيد.
دقت داشته باشيد كه رول تمام سطح پشتي پوستر را بپوشاند. قبل از اين‌كه رول را به ديوار بچسبانيد به آن ۱۰ تا ۱۵ دقيقه زمان دهيد تا چسبي كه زده‌ايد كمي خشك شود. هنگام نصب مطمئن شويد رول شما با خط ترازتان كاملاً هماهنگ است. كاغذ را كه از بالا به پايين نصب كرديد، به كمك كاردك مخصوص نصب پوستر، به آرامي روي كاغذ بكشيد تا حباب و موج‌ها از سطح پوستر برطرف شوند.
حالا نوبت رول دوم است. براي نصب رول دوم، دقت كنيد كه تقريباً تا يك سانتي‌متر روي رول اول قرار بگيرد و ادامه تصوير كاملاً مطابقت داشته باشد و به لحاظ بصري كامل باشد.
خيالتان راحت باشد كه هنگام چاپ، يك سانتي‌متر بيشتر در نظر گرفته شده است و بدين ترتيب عرض پوستر شما كم نمي‌شود و به وسيله خط راهنما در پايين رول كاغذ، براي شما كاملاً مشخص شده است. وقتي مطمئن شديد كه رول را درست سر جايش قرار داده‌ايد، مثل بار قبلي به وسيله كاردك، حباب‌ها و موج‌هاي آن را بگيريد.
به كمك خط‌كش و تيغ باريك و تيز، دقيقا بين نقطه همپوشاني را تا پايين برش دهيد. همان يك سانتي‌متري مد نظر است كه دو كاغذ روي همديگر هستند. دقت داشته باشيد كه اين برش را به صورت پيوسته و يك‌دست انجام دهيد. همزمان بخشي از لبه رول زيرين هم برش مي‌خورد كه آن را مي‌توانيد برداريد و به كمك كاردك و يا دستمال مرطوب، لبه دو رول را به يكديگر بچسبانيد. براي اطمينان، مي‌توانيد زير لبه‌هاي هر دو سمت، كمي ديگر چسب بزنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.