ليست قيمت گليم فرش

از زندگي بايد لذت ببري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ليست قيمت گليم فرش

۱۱۷ بازديد

گليم فرش كه هم به صورت ماشيني و هم دستباف وجود دارد جزو فرش هاي ارزان قيمت محسوب مي شود. اين فرش ها كه با طرح هاي قديمي از قديم وجود داشته اند داراي ويژگي هاي خاصي از نظر جنس و ضخامت نخ خاب و نوع بافت است كه آن را از فرش هاي ديگر متمايز مي كند.
اين مقاله راهنماي خريد گليم فرش است كه مي خواهيم برخي از ويژگي ها و نكاتي كه بايد در هنگام خريد گليم فرش بدانيد را باهم بررسي كنيم و در انتهاي مقاله بهترين گليم فرش ها را با قيمت ارزان و كيفيت بالا معرفي خواهيم كرد.
گليم فرش چيست؟گليم فرشي نوعي زير انداز و يا فرش است كه به صورت درشت بافت بافته مي شود. كه ارتفاع خواب فرش نيز از يك سانت به سه سانت مي رسد.
اين نوع بافت بيشتر در ميان مردم ايلاتي رواج دارد و بيشتر در آن ناحيه ها نوع دست بافت آن بافته مي شود. اما گليم فرش ماشيني نيز وجود دارد كه با طرح و نقشه هاي فرش دستباف توليد مي شود.
شايد برايتان سوال باشد كه فرق گليم و گليم فرش چيست؟
درواقع اگر به گليم دقت كرده باشيد هيچ پرزي ندارد ولي گليم فرش داراي پرز و خواب است و دقيقا چيزي مابين فرش و گليم مي شود كه به آن گليم فرش گفته مي شود.
انواع طرح و رنگ گليم فرشگليم فرش بدليل اينكه از قديمي ترين نوع فرش محسوب مي شود و بدليل اينكه اين نوع بافت بيشتر در ميان مردم روستا نشين و عشاير رواج داشته است. طرح و نقشه هاي آن نيز بصورت ذهني بافته مي شود و نقشه اي براي بافت ندارد.
طرح هاي گليم فرش نسبت به فرش ساده تر بوده و همچنين تراكم كمتري نيز نسبت به فرش دارد.
گليم فرش ها اط نظر طرح از قديم محدود بوده است ولي با روي كار آمدن گليم فرش هاي ماشيني طرح هاي گليم فرش فانتزي و مدرن نيز به طرح ها اضافه شده و توليد مي شود.
مقاله پيشنهادي براي مطالعه: 20 مدل فرش اتاق خواب
گليم فرش طرح سنتي و يا فانتزي و مدرن؟در حقيقت گليم فرش گونه اي از فرش هاي ماشيني است كه بر خلاف گذشته مي تواند طرح هاي متنوعي داشته باشد. ولي به دليلي قديمي بودن آن بيشتر مردم آنها را با طرح هاي سنتي مي شناسند.
اما همانطور كه اشاره كرديم با روي كار آمدن گليم فرش هاي ماشيني هر نوع و طرح نقشه اي اعم از گليم فرش هاي فانتزي و مدرن توليد مي شود كه برحسب سليقه مي توانيد يكي از آنها را خريداري و استفاده كنيد.اين نوع فرش بيشتر در دسته فرش هاي تزييني است.
ابعاد گليم فرشبيشتري ابعادي كه اين نوع فرش توليد مي شود قاليچه 4 متري است. اما در ابعاد هاي بزرگتر مانند شش متري، نه متري و 12 متري نيز وجود دراد.
فرق گليم فرش دستباف و ماشيني چيست؟براي اينكه بتوانيد انتخاب درستي داشته باشيد بايد معايب و مزاياي نوع دستباف و ماشين را بدانيد كه در ادامه بصورت مختصر توضيح خواهيم داد.
از لحاظ قيمتي گليم فرش دستباف نسبت به ماشيني به دليل دست بافت بودن به مراتب قيمت بالاتري دارد.از لحاظ مواد اوليه استفاده شده نيز نوع دستباف از پشم طبيعي استفاده مي شود كه همين امر دوباره سبب بالاتر رفتن قيمت نسبت به نوع ماشين مي شود.
مزيت گليم فرش ماشيني نسبت به دستبافت تنوع طرح و رنگ است كه بدليل ماشيني بودن داراي طرح هاي بيشتر و بروزتر و متنوع تر است.
همچنين گليم فرش ماشيني نسبت به دستباف وزن كمتري دارد و به راحتي مي توان آن را جا به جا كرد. در هنگام شستشو امتياز مثبتي محسوب مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.