بهترين قهوه ساز خانگي چيست؟

از زندگي بايد لذت ببري

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بهترين قهوه ساز خانگي چيست؟

۱۹ بازديد

بهترين اسپرسو ساز را چگونه انتخاب كنيم؟بهترين مارك اسپرسو سازما هميشه دنبال لوازم خانگي براي خانه مان مي گرديم كه علاوه بر كيفيت و كارايي بالا داراي ظاهر زيبا و فانتزي جهت ست كردن با ساير وسايل نيز باشد اسپرسوسازها نيز از اين دسته مستثنا نيستند. قبل از انتخاب هر وسيله‌اي از جمله اسپرسوساز بايد از ويژگي‌ها و مزيت‌هاي محصول اطلاعات كافي داشته باشيد. دانستن مشخصات ظاهري، جنس بدنه، ابعاد، وزن، ميزان مصرف، قدرت فشار بخار آب، گزينه‌هاي انتخاب، گارانتي، نوع قهوه و بسياري ديگر از ويژگي‌ها داراي اهميت هستند. در اين جا به چند نكته ضروري اشاره مي‌كنيم. قيمت اسپرسو ساز خانگي كاربرد: قبل از خريد و بررسي قيمتها از خود بپرسيد چه انتظاري از يك وسيله مصرفي مانند اسپرسوساز دارم؟ سپس براساس پاسخ كه داريد، برند و مدل خود را انتخاب كنيد. چه بسا فردي بابت تهيه يك مدل با كيفيت و پيشرفته هزينه زيادي پرداخت كند. اما طبق عادت تمايل دارد يك نوع اسپرسو را بنوشد. در واقع كارايي و آپشن هاي متعدد دستگاه براي او كاربردي ندارند يا برعكس فردي يك مدل با امكانات كمتر را براي خانواده خود كه ذائقههاي متفاوتي دارند تهيه ميكند اما تنوع نوشيدني حاصل همه را راضي نكرده و اسپرسوساز، بيمصرف در گوشهاي از آشپزخانه رها ميشود. پس قبل از هر خريدي سعي كنيد يك اسپرسو ساز مناسب براي خود بيابيد تا تجربه نوشيدن يك اسپرسوي با كيفيت در خانه يا محل كار براي شما لذت‌بخش شود.

قيمت: مطمئنا قيمت در انتخاب شما تاثيرگذار است، اما با بررسي جزئيات و مشخصات همه برندها و مدل‌ها فارغ از قيمت آن‌ها و در نهايت تطبيق آن با ويژگي‌هاي دلخواه، اسپرسوساز مورد نظر خود را انتخاب كنيد. گاهي اوقات بي‌اطلاعي از مزيت‌ها و كارآيي‌ همه مدل‌هاي موجود در بازار باعث مي‌شود تا بسياري از ويژگي‌ها براي شما پوشيده بماند و مدتي بعد، از خريد خود پشيمان شويد. پس براي تكميل لذت خريد، آگاهانه و بدون پافشاري بر برندي خاص خريد كنيد.
طراحي و كيفيت ساخت: انواع و اقسام مختلف اسپرسوساز در طرح و رنگ‌هاي متفاوت در بازار وجود دارد. كاربرد همه آنها تهيه انواع نوشيدني برپايه اسپرسو است. اما ابعاد و فضاي اشغال شده محصول براساس كاربرد خانگي، محل كار و يا كافه متفاوت و در قيمت مؤثر است. عمر دستگاه به كيفيت بدنه و مواد تشكيل‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهيه اسپرسوساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحي و زيبايي دستگاه توجه كنيد.
نوع قهوه مصرفي: قابليت استفاده دستگاه از دانه قهوه، پودر قهوه و يا كپسول در خريد مؤثر هستند. تهيه اسپرسو با دستگا‌ه‌هاي كپسولي آسان‌تر است. اما استفاده از دانه‌هاي قهوه كه در برخي از اسپرسوسازها قابليت آسياب دانه‌هاي قهوه وجود دارد طعم و عطر قهوه بهتر و بيشتر حفظ مي‌شود.
سيستم قطع خودكار: در برخي از دستگاه‌ها سيستم قطع خودكار وجود دارد كه اين امكان را مي‌دهد پس از اتمام كار و ريختن مقدار ثابتي اسپرسو داخل فنجان، دستگاه خاموش شود. سيستم شستشوي خودكار: اين ويژگي در برخي از دستگاه‌ها وجود دارد كه خيال شما را از بابت نظافت دستگاه راحت مي‌كند و به مراتب روي قيمت تأثيرگذار است.
توان دستگاه و فشار بخار: توان دستگاه اسپرسوساز در فشار بخار است و قدرت‌هاي متفاوتي دارد، بيشترين فشار بخار ۱۵ بار و با قدرت هاي از ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات در بازار موجود است.
پرتافيلتر: قسمت پلاستيكي و استيل و وزن يك پرتافيلتر، سطح كيفي و دوام دستگاه را نشان مي‌دهد. سبد پرتافيلتر به دو شكل فشرده و غير فشرده است. بسياري از اسپرسوسازهاي خانگي داراي سبدهاي فشرده هستند. همچنين طراحي پرتافيلتر بازه عملكرد را مشخص مي‌كند. برندهاي مطرح در مدل‌هاي جديد خود تغييراتي در طراحي فيلتر ها مي‌دهند تا امكان استفاده از پد يا كپسول قهوه در كنار پودر قهوه فراهم شود.
پيش از آن كه چاي به عنوان پرطرفدارترين نوشيدني بعد از آب در ايران رواج يابد، نوشيدن قهوه بين ايراني‌ها متداول بود. از اين رو از گذشته تا به امروز به چايخانه، قهوه‌خانه گفته مي‌شود. قهوه‌خانه محلي براي نوشيدن چاي و كافه و كافي‌شاپ‌هاي مدرن محل نوشيدن انواع قهوه هستند و عطر خوش و طعم تلخ اما دل‌نشين قهوه بخشي از عادات و آداب نوشيدن بسياري از ما شده است. در حال حاضر طرفداران قهوه رو به افزايش است و بسياري از دوستداران قهوه تمايل دارند يك دستگاه اسپرسوساز خانگي براي تهيه نوشيدني مورد علاقه خود داشته باشند.
قهوه اسپرسو حاصل از دستگاه اسپرسوساز در واقع روشي براي تهيه قهوه است. با عبور آب نزديك به نقطه جوش و فشار بخار آب از ميان دانه‌هاي آسياب شده قهوه غليظي در كمتر از ۲۵ ثانيه يك شات يا فنجان اسپرسو تهيه مي‌شود. اسپرسو به شكل قهوه‌اي نسبتا غليظ با درصد كافئين بالا، همراه با خامه‌اي كرم رنگ بر روي آن تهيه مي‌شود و پايه تهيه تعدادي از نوشيدني‌هاي ديگر از جمله: موكا، ماكياتو، آمريكانو، لاته و كاپوچينو است. اين روش در اوايل قرن بيستم ميلادي در ايتاليا ابداع شد و شهرتي جهاني پيدا كرد. امروزه با تنوع بالايي از برندهاي فعال در طراحي و ساخت بهترين اسپرسو ساز از قهوه‌جوش‌هاي ساده گرفته تا موكاپات‌ها و اسپرسوسازهاي برقي براي دم‌كردن قهوه‌ روبه‌رو هستيم كه هر كدام با قابليت‌ها و مزاياي ويژه به نياز قهوه‌دوستان پاسخ مي‌گويند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.