كسب درآمد از يوتيوب و تعرفه آن

از زندگي بايد لذت ببري

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كسب درآمد از يوتيوب و تعرفه آن

۱۲۴ بازديد

كسب درآمد از يوتيوب با اينكه براي شهروندان ايران كمي دشوار است اما بسيار عالي است. يكي از خوبي هاي Youtube براي ايرانيان كسب درآمد به صورت دلار است كه با وضعيت فعلي در صورتي كه بتوانيد درآمد دلار داشته باشيد، بسيار مفيد خواهد بود. اما حقيقتي كه وجود دارد اين است كه به دليل تحريم ها، كسب درآمد از يوتيوب كمي براي ايراني ها سخت شده است. درست مثل آموزش سئو و روش هاي كسب درآمد از آن، روش هاي مختلفي براي كسب درآمد از يوتيوب نيز وجود دارد؛ اما ما در اين مقاله به كسب درآمد از يوتيوب از طريق بازديد ويدئوها ميپردازيم و سعي مي كنيم تمامي نكات از جمله مشكلات كسب درآمد از يوتيوب در ايران را نيز بگوييم، در صورتي كه سوالي داشتيد مي توانيد از بخش نظرات مطرح كنيد.
تعرفه درآمد از يوتيوبيوتيوب به ازاي هر بازديد چقدر پول مي دهد؟ يكي از سوالاتي كه ممكن است در ذهن شما به وجود بيايد همين است. ممكن است افرادي را در يوتيوب ديده باشيد كه از امكانات حرفه اي و زندگي مرفه خود فيلم مي گذارند و اين سوال برايتان پيش بيايد كه اين افراد چه مقدار درآمد دارند. به طور دقيق نميتوان گفت دقيقا چند دلار يوتيوب پول مي دهد؛ يوتيوب به ازاي هر ۱۰۰۰ بازديد حدودا بين ۱ تا ۲ دلار به شما پول مي دهد. اما به اين موضوع دقت كنيد كه يوتيوب در ازاي ديدن تبليغ هاي ويدئو شما پول مي دهد. گاهي اوقات بيننده هنگام نمايش تبليغ چند ثانيه فيلم را رد مي كند تا تبليغ نمايش داده نشود، يا از ابزارهاي مسدودكردن تبليغ استفاده مي كنند و يا از نسخه premium يوتيوب استفاده مي كنند، در اين صورت يوتيوب براي اين بازديدها به شما پولي پرداخت نخواهد كرد.
شايد با خود بگوييد اين مبلغ ناچيز و كم است اما اجازه دهيد با جزئيات بيشتري توضيح دهيم؛ حتما ديده ايد كه اكثر فيلم ها حداقل دو تبليغ دارند، شما مي توانيد چندين تبليغ را در فيلم خود قرار دهيد. ۱۰۰۰ بازديد كه بالاتر گفته شد، فقط براي يك تبليغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبليغ در ويدئو خود قرار دهيد، يوتيوب در ازاي هر ۱۰۰۰ بازديد حدودا بين ۴ تا ۸ دلار به شما پول مي دهد. اگر هر فيلم شما تقريبا ۱۰۰ هزار بازديد داشته باشد و ۴ تبليغ در آن قرار دهيد، در ازاي هر فيلم تقريبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهيد داشت، دقت كنيد در ازاي هر يك فيلم!
نكته اي كه وجود دارد اين است كه يوتيوب بابت فيلم هاي علمي بيشتر پول مي دهد. در صورتي كه بتوانيد فيلم هاي آموزشي جذاب و پرمخاطب توليد كنيد، درآمد شما از سايرين بيشتر است.
حالا وقتشه! اينو بخون: آموزش ساخت كانال در youtubeپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.
آموزش كسب درآمد از يوتيوبآموزش كسب درآمد از يوتيوب خيلي ساده است و يوتيوب يكسري شرايط دارد براي اينكه يك كانال بتواند كسب درآمد كند. اگر شما قصد كسب درآمد از يوتيوب را داريد بايد اين شرايط را داشته باشيد. شما بايد ۱۰۰۰ مشترك (Subscribe) و ۴۰۰۰ ساعت نمايش فيلم داشته باشيد. به اين موضوع دقت داشته باشيد كه شما بايد در ۱ سال اخير اين آمار را داشته باشيد و ۱۲ ماه گذشته براي يوتيوب ملاك است، يعني براي فعال شدن قابليت كسب درآمد از يوتيوب بايد در ۱۲ ماه اخير، هزار سابسكرايب و ۴ هزار ساعت نمايش داشته باشيد. به دست آوردن ۴ هزار ساعت نمايش راحت تر از ۱۰۰۰ مشترك است، شما بايد تمركز اصلي تان را بر روي رسيدن به هزار مشترك بگذاريد.
بعد از اينكه شرايط بالا را داشتيد، مي توانيد به يوتيوب استوديو خود مراجعه كنيد و درخواست بررسي دهيد، بعد از بررسي و تاييد كانال شما توسط يوتيوب، شما مي توانيد كسب درآمد خود را آغاز كنيد و براي فيلم هاي خود تبليغ بگذاريد.
آموزش كامل كسب درآمد از يوتيوب,آموزش كسب درآمد از يوتيوب,آموزش كسب درآمد از يوتيوب در ايران
كسب درآمد از يوتيوب در ايرانهمانطور كه گفته شد به دليل تحريم هايي كه وجود دارد كسب درآمد از يوتيوب در ايران كمي دشوار است. شما براي اينكه بتوانيد از يوتيوب پول برداشت كنيد و كارهاي مالي خود را با يوتيوب انجام دهيد، نياز به حساب Google AdSense داريد. در حال حاضر امكان ساخت اين حساب براي افراد ساكن ايران وجود ندارد. شما مي توانيد اگر دوست يا آشنايي در خارج از كشور داريد از او بخواهيد تا حساب را به نام خود ايجاد كند تا شما بتوانيد از آن استفاده كنيد. در اين حين مراقب افراد سودجو نيز باشيد چرا كه مي توانند پول شما را ندهند، بنابراين سعي كنيد فردي قابل اعتماد پيدا كنيد.
افتتاح حساب گوگل ادسنس نيازمند حساب بانكي و آدرس است. متاسفانه آدرس از كشور ايران را تاييد نخواهند كرد و همچنين حساب هاي بانكي ايراني. سعي كنيد از روش هاي درست و قانوني كار خود را پيش ببريد، چون در صورتي كه يوتيوب متوجه شود كه او را دور زده ايد، ممكن است كانال شما را ببندد و تمام زحمات شما هدر رود.
نه تنها در قسمت تاييد حساب، در كل فعاليت خود فكر دور زدن يوتيوب را از سر خود بيرون كنيد. شايد همان لحظه متوجه نشود اما الگوريتم هاي يوتيوب روز به روز در حال توسعه و پيشرفته شدن هستند و بالاخره يك روزي متوجه مي شود كه شما قصد داشتيد يوتيوب را فريب دهيد!
حالا وقتشه! اينو بخون: كسب درآمد از پينترستپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.
بازديد و سابسكرايب فيكيكي از موضوعاتي كه خيلي در رابطه با كسب درآمد از يوتيوب مطرح مي شود بازديد و سابسكرايب جعلي و يا همان فيك است. اين اتفاق امكان پذير است و شما مي توانيد اين كار را براي كانال خود انجام دهيد، اما همانطور كه بالاتر نيز گفته شد، يوتيوب بازديد و سابسكرايب شما را بررسي مي كند. اين بررسي فقط مخصوص زمان كسب درآمد (Monetization) نيست و مدام اين كار را انجام مي دهد. يوتيوب بازديد و Subscribe فيك را به راحتي تشخيص مي دهد و آن را كم مي كند.
بنابراين فكر دور زدن يوتيوب را از سر خود بيرون كنيد چرا كه ممكن است عواقب جبران ناپذيري براي شما داشته باشد.
چند پيشنهادپيشنهاد ما به شما اين است كه كسب درآمد از يوتيوب را جدي بگيريد و كار خود را از همين امروز شروع كنيد. گاهي اوقات حتي برخي افراد هستند كه كانال شما را خريداري مي كنند. درست است كه كسب درآمد از يوتيوب در ايران كمي دشوار است، اما شما فعاليت خود را شروع كنيد و سعي كنيد به ۱۰۰۰ مشترك و ۴۰۰۰ ساعت نمايش برسيد. حتما به اين نكته دقت داشته باشيد كه اگر ميخواهيد يك يوتيوبر موفق باشيد، بايد صبر داشته باشيد.
در روزهاي ابتدايي و حتي چند ماه اول ممكن است استقبال زيادي از ويدئوهاي شما نشود و شما نبايد نااميد شويد. اكثر يوتيوبرهاي موفق، بعد از ۱ يا ۲ سال به موفقيت رسيده اند. به تجهيزات استوديويي هم نيازي نداريد، مي توانيد با امكانات كم كار خود را شروع كنيد مانند بسياري از يوتيوبرهاي موفق! همچنين پيشنهاد مي شود در صورتي كه كانال شما تاييد شد و قادر به گذاشتن تبليغ در ويدئوهاي خود بوديد، سعي كنيد به صورت استاندارد تبليغ قرار دهيد.
متاسفانه برخي كانال ها تعداد بسيار زيادي تبليغ در ويدئوهاي خود قرار مي دهند كه اين باعث اذيت شدن بيننده خواهد شد و كاربران اصلا چنين چيزي را دوست ندارند. تعداد استاندارد تبليغ ها بستگي به زمان ويدئو دارد و شما بايد با توجه به مدت زمان ويدئو تبليغ قرار دهيد. شما هر كاري كه بلديد را مي توانيد در يوتيوب درباره آن فيلم گرفته و منتشر كنيد.
حالا وقتشه! اينو بخون: بازاريابي در يوتيوبپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.
كپي رايت در يوتيوبيكي از مسائل مهمي كه بايد در مورد كسب درآمد با يوتيوب با آن سروكار داشته باشيد، قانون كپي رايت مي باشد؛ قانون كپي رايت در سراسر دنيا بسيار سخت گيرانه است. اكثر اوقات بابت دانلود غيرقانوني، جريمه نقدي زيادي در انتظار آن فرد است. يوتيوب در سال هاي اخير بسيار هوشمند و پيشرفته شده و در بحث كپي رايت بسيار سخت گيرانه عمل مي كند. اگر شما تنها برشي از يك آهنگ را در فيلم خود قرار دهيد، يوتيوب به راحتي تشخيص مي دهد و اجازه كسب درآمد را به شما نمي دهد. اگر از محتواي فرد ديگري در فيلم خود استفاده كنيد، آن فرد مي تواند به يوتيوب درخواست دهد تا درآمد شما از آن فيلم را براي خودش واريز كند. و يا مي تواند درخواست حذف ويدئو شما را بدهد و يوتيوب هم اين كار را انجام مي دهد و فيلم شما را حذف مي كند. يوتيوب بعد از تشخيص كپي بودن، به صاحب اثر نيز اطلاع مي دهد كه شما در ويدئوتان از او كپي كرده ايد. نكته اي كه بسيار جالب است اديتور پيشرفته اين شبكه اجتماعي است. يوتيوب اين امكان را به شما مي دهد كه آن قسمتي كه كپي است را يا حذف كنيد، يا بيصدا كنيد و يا جايگزين كنيد.
پيشنهاد خود يوتيوب استفاده از كتابخانه يوتيوب است. شما مي توانيد با مراجعه به YouTube Library از آرشيو آهنگ هاي بدون كپي رايت استفاده كنيد و با توجه به مقدار زماني كه نياز داريد آهنگ مورد نياز خود را يافته و دانلود كنيد.
حالا وقتشه! اينو بخون: ساخت گوگل ادسنس براي يوتيوبپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.
تاييد حساب گوگل ادسنس از ايرانممكن است با افراد و يا شركت هايي رو به رو شويد كه پيشنهاد همكاري و افتتاح حساب گوگل ادسنس براي شما بدهند. اين كار به هيچ عنوان توصيه نمي شود و بسيار پرريسك و خطرناك است، اما در صورتي كه شناخت كافي از آن شخص و يا شركت داريد و از معتبر بودن آن اطمينان داريد، مي توانيد همكاري كنيد. اين نكته را حتما مدنظر داشته باشيد كه كل درآمد شما براي آن شخص واريز مي شود و مي تواند آن پول را به شما ندهد. در صورتي كه اين اتفاق بيفتد شما چه در ايران و چه در خارج از ايران هيچگونه شكايتي نمي توانيد انجام دهيد. دليل آن هم بسيار واضح است، شما خودتان آن حساب را به گوگل معرفي كرده ايد و شما نبايد حساب ديگران را براي امور مالي خود معرفي كنيد. علاوه بر اين در صورتي كه از داخل ايران بتوانيد شكايت كنيد و آن شخص خارج از كشور باشد، كار بسيار سخت و حتي شايد نشدني پيش رو خواهيد داشت.
در صورتي كه شما بتوانيد حساب گوگل ادسنس بسازيد و آن را وريفاي كنيد، برداشت درآمد و تبديل آن به ريال كار ساده اي خواهد بود و شركت هاي معتبر بسيار زيادي هستند كه درآمد شما را به ريال تبديل كرده و آن را برايتان واريز خواهند كرد؛ اما اصلي ترين مانع سر راه ايرانيان وريفاي حساب گوگل ادسنس است كه بايد بسيار در آن دقت كنيد و مراقب باشيد. اگر از دوستان و آشنايان در خارج از كشور داريد مي توانيد اين موضوع را با آنها در ميان بگذاريد تا عمليات تاييد را براي شما انجام دهند. اين تاييد صرفا شامل آدرس نمي شود؛ كليه اطلاعات بايد براي آن شخص باشد و حساب بانكي نيز بايد براي آن شخص باشد. اگر در حال حاضر نمي توانيد خودتان و يا ديگران حسابتان را وريفاي كنيد، شما سعي كنيد فعاليت خود را آغاز كنيد و دنبال كننده هاي خود را جذب كنيد. حتي اگر كسب درامد از يوتيوب شما از طريق بازديد هم نباشد، روش هاي ديگري مانند تبليغات و اسپانسري وجود دارد كه مي توانيد آن را انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.