برخورد با يك دانش آموز پرخاشگر
در اينجا ما در مورد روشهاي برخورد با يك كودك پرخاشگر يا دانش آموز دبستان بحث مي كنيم و روشهاي عملي براي برخورد با اين نوع كودك را در اختيار شما قرار مي دهيم.
خلاصه يك كودك پرخاشگر:
رفتار پرخاشگرانه يا پرخاشگرانه از جمله اختلالات رفتاري شايع در انسان است. طبق تحقيقات ، درصد زيادي از مشكلات رفتاري كودكان تحت عناوين مختلف مربوط به پرخاشگري است. وجود نظريه هاي مختلف در اين مورد ، پيچيدگي موضوع را نشان مي دهد.
https://holoo1.ir/رفتار-با-دانش-آموز-پرخاشگر-روش-هاي-كاه/
از ديدگاه علمي ، پرخاشگري تمايل يا گرايشي در فرد است كه به صورت ضرب و شتم ، كشتار و نابودي خود را نشان مي دهد. آنچه شخص به عنوان واكنش بيان مي كند به گونه اي است كه بايد گفت براي عملكرد يا رفتار طرف مقابل مناسب نيست.
شكل ظاهري اين نشانگر عصيان و انقلابي در فرد است و وجود احساساتي را نشان مي دهد كه فرد از بيان آنها مي ترسد.
دردي وجود دارد كه قادر به تسكين آن نيست و ناگزير از ديگران انتقام مي گيرد ، اگرچه در برخي موارد اين رنج خودآزارده مي شود. فرويد معتقد بود كه پرخاشگري غريزي و غريزي است و انسان با اين قدرت متولد مي شود.
آرامش در برابر رفتارهاي مخرب دانش آموز كار ساده اي نيست ، به خصوص وقتي موانع دانش آموز شديد باشد ، معلم بيشتر ناراحت مي شود زيرا احساس سرخوردگي مي كند.
به گفته تالاب: دانش آموزي كه به معلم اجازه نمي دهد حواس خود را جمع كند و مطالب را در حد نياز ارائه دهد و همه را كنترل كند و كلاس ايجاد كند و بتواند كارهاي گروهي را انجام دهد ، معلمي كه با اشتياق كل درس را شروع مي كند و ناگهان متوجه مي شود كه دانش آموزي كه كلاس را ترك مي كند يا يكي از دوستان ديگر او را خورده اند بعيد است عصباني شود.
در شرايط بحراني ، واكنش معلم بسيار مهم است.
البته اين بدان معنا نيست كه معلمان يا كارمندان مدرسه بايد نظم را كنار بگذارند ، بلكه به اين معني است:
سختگيري بايد با عشق و ادب همراه باشد. همانطور كه توضيح كامل يك درس به دانش آموزان اجازه مي دهد تا محتواي آن را بياموزند. توضيح كامل قوانين در يك فضاي احساسي و تا حدودي آشنا ، حواس پرتي دانش آموزان را كاهش مي دهد.